Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-10, 13:41
Babben Babben är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Kolimbari

Någon som varit i Kolimbari och bott på Chrispy Village? Vi är ett par som ska åka dit i maj och aldrig varit så långt bort från Chania någon gång. Vi tänkte hyra bil så man kan åka runt lite på Kreta och se lite annat också.
Svara med citat
Gammal 2008-03-10, 17:11
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005
Standard Sv: Kolimbari

Hej,

jag bodde där för några år sedan, uner byggnation av mitt hus.
Tycker att det är helt ok. Rent!
Många tyskar.
Bara tysk fatöl och grek flasköl.

Kolymbari är fint, många trevliga tavernor.

MEN tänk på att hotellet inte ligger i Kolymbari utan ca 10 km öster om det. Så man ta taxi in till Kolymbari eller Maleme...

/Nico
Svara med citat
Gammal 2008-03-10, 19:55
Cam Cam är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Vi bodde förra året i Gerani och tog oss till Kolimbari en dag. Vi åt en mysig sen lunch på en av fiskerestaurangerna precis nere vid havet. Det verkade vara ett populärt stopp bland grekerna (som åkte runt med bil), som verkligen mumsade på många rätter. Jag upplevde orten som lugn, faktiskt lite öde och en hel del byggnationer/vägarbeten pågick just då. Hotellägaren i Gerani hade arbetat som lärare i byn och han rekommenderade just fiskerestaurangerna.

Cam
Svara med citat
Gammal 2008-03-10, 20:12
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Cam Visa inlägg
...rekommenderade just fiskerestaurangerna.
Det kan jag instämma i. Vi stoppade i Kolimbari för lunch vid en av fiskrestaurangerna vid havet. Fantastiskt god mat.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-03-10, 21:49
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Hepp!
Nykomling som hängt runt ett tag, kände mig tvungen att äntligen kliva in på allvar när min favvoby diskuteras.
Som andra redan nämnt är det en mycket trevlig liten by, med helt fantastisk mat på restaurangerna nere vid hamnen.
Områdena runt Kolimbari är ännu inte lika exploaterade som de kring Ag. Marina och Platanias, men passa på och njut nu, våra bekanta som bor i området menar att det är just Kolimbari som är platsen för nästa kretensiska turistboom, förutom då sydöstra delen, med ny flygplats och allt. När vi var i Kolimbari i höstas höll man som bäst på att färdigställa det nya torget, med supermarket och affärer, men än så länge håller den sömniga charmen i sig.
Förutom att Kolimbari då är en trevlig by i sig, är det en perfekt utgångspunkt för utflykter på västra sidan av ön. Förutom Elafonissi och Falassarna rekommenderas speciellt småbyarna uppe i bergen rakt inåt landet från Kolimbari - Ano och Kato Vouves, Voukolies mfl.

//Henric
Svara med citat
Gammal 2008-03-10, 22:10
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Gissar att det finns bra eller åtminstone hyggliga bussförbindelser mellan Kissamos/Kastelli och Kolimbari ? Vi ska bo en vecka i Kissamos och vill göra en och annan utflykt.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 21:38
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Det är bara att kliva på bussen mot Xania, så kan du hoppa av i Kolimbari på vägen. :-)

//Henric
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:40.