|
|
|||
|
|||
Kalamaki, hotel Vigla
Er det noen som har bodd i Kalamaki, hotel Vigla? Hvordan er området?
|
|
||||
|
||||
Sv: Kalamaki, hotel Vigla
Nej inte än men jag ska bo där 18 april - 2 maj!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Vi bodde på Vigla första gången vi var till Grekland, i september 2001. Därifrån är en vidunderlig utsikt, vi kallade hotellet för "örnnästet", det ligger lite över de andra och syns på långt håll. Eftersom det ligger lite högr blir det också att ta sej uppför en brant backe men det främjar ju konditionen. Hotellföreståndaren var en svenska, Anita tror jag hon hette/heter. Det jag tyckte bäst om var poolen och vi hade tur med vädret så vi har bara fina minnen därifrån. Rummet var väl ganska enkelt men så är det ju.
Hoppas ni ska trivas! /Britt, Åland |
|
||||
|
||||
Vigla, det rosa hotellet på höjden, är inte så stort.
Fin utsikt mot havet och ett lugnt läge. Och visst heter hon Anita och har jobbat på Vigla många år, hon bor dessutom på Kreta och kan det mesta on Chania med omnejd. Hotellet har en fin pool, badstranden ligger 5 minuters promenad nedanför den rätt branta backen. Hotellet ligger inte i det värsta turistområdet utan ett bra område med, villor, hotell, tavernor och barer, en rätt bra blandning, eller hur. Bussen in till Chania stannar alldeles nedanför hotellet. Det finns även ett par affärer nere vid huvudgatan där man handla lite av varje, läsk, mat, vin och sprit etc. Biluthyrare finns också om den nu är kvar i år. Ha det så skönt och hälsa Anita Skall ni äta i Chania så gå till Antonis och Maria på Moutoupaki, be Anita förklara vägen dit. Ha de bra! lars Kriti sti kardia mou |
|
|||
|
|||
Tusen takk for bra tilbakemeldinger
|
|
|||
|
|||
Nu är det klart.. lite velande hit och dit men så kom Fritte med erbjudande om res 2 betala för 1. Avgång Malmö till Chania samtliga hotell. Bokade omgående och valde hotell Vigla då vi behövde 2 lägenheter och de flesta hotell endast hade 1 lägenhet på detta erbjudande. Så den 4 okt bär det iväg igen... ska bli härligt
|
|
|||
|
|||
Någon som vet vart Anita tog vägen. Vi läste i gästboken på Vigla och alla nämnde henne. Själva såg vi inte röken av svensktalande personal på hotellet. Träffade även andra gäster på hotellet som frågade "vem är Anita?" någon som vet
|
|
||||
|
||||
Jag vet
Anita är numera pensionär och har slutat jobba. Vill du absolut komma i kontakt med henne kan jag ordna det efter hennes godkännande. Uffe |
|
|||
|
|||
Tack för svaret. Såg i gästboken att hon förmodligen jobbat fram till juli i år, därefter var hon inte omnämnd längre. Har själv inte träffat henne men blev fundersam eftersom jag förväntat mej att hon skulle vara på hotellet...
Nu får Fritidsresor ändra i hotellbeskrivningen! |
|
|