![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Skall resa till Parga i september och nu undrar jag; hur är det med den omtalade tunneln som man ska igenom för att ta sig till Parga från Preveza? Är den lång? Går den under havet? Är den äcklig???? Har nämligen aningen klaustrofobi och tanken på att hamna under vattenytan får mig att svettas ( ännu mer än man annars gör såhär års...) /Den nervsvage Mimmi |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Tunneln är ett par km lång och går under sundet straxt norr om Preveza, men den är stor och ljus med motorvägsstandard och tar bara några minuter att passera. Titta ner i en tidning så missar Du den. //PO |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
När ska du till Parga? Jag och pojkvännen ska dit den 5-12 september. Jag längtar såååå otroligt mycket, räknar dagarna, är nu ca 53 dagar kvar, ![]() M.V.H; Linda!! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för informationen! Så m.a.o.överlever jag evtl. den färden också....Skulle hellre ta mig över med roddbåt!
Jag åker den 17/7! Så ni hinner hem före jag åker. Ska bli spännande med tunnel och allt... |
|
||||
|
||||
![]()
Tunneln överlever du säkert. Jag minns den inte ens och det var bara två år sedan vi var i Parga
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jaa, tunneln kommer du knappt att märka av. Och säkert överlever du det som kommer efter oxå, ett härligt vackert grekiskt kustlandskap. Lägg särskilt märke till den underbara stranden nedanför Ligia som du passerar på din väg till Parga. ha det gott i Parga ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tommy,mener du der vi var og badet etter Acheron-utflukten? Der var det jo flott, og bare vi 4 som var. Herlig å bare høre bølgene som slår innover land.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det var en härlig dag vi hade. Du, jag, din vännina Eva o Eva L... Bad på stranden som var så lång o folktom med riktig sand o vågorna som slog in, blev ett skönt avslut på en fin dag. Jag ger den stranden ![]() ![]() ![]() ![]() Mer om utflykten kommer längre fram i ett resebrev, när Janne har tid att börja lägga ut inskickade alster efter sin semester. ![]() Senast redigerad av epiros den 2005-07-16 klockan 10:42. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla svar!
Jag tror att jag eventuellt klarar av tunneln utan att lägga mig ner på bussgolvet och hyperventilera...Den som lever får se! Ja, jag har ju också hört och förstått att det skall vara väldigt vackra trakter, så jag ser verkligen fram emot den resan. Jag reser inte 17/7 utan naturligtvis 17/9!!! /Mimmi |
|
||||
|
||||
![]()
Du kan ju iofs hålla Dig ovan jord om Du åker runt viken.
17,1 mil Preveza - Parga. //PO ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
www.preveza.gr ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att jag ska försöka överleva tunneln utan att behöva åka runt....Wau, vad fint där ser ut att vara!!! Det ska bli riktigt skoj att få se allt "live"!
"Bara" 2 månader kvar till avresa... /Mimmi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(Armen har tack och lov läkt utan större men) //PO ![]() |
|
|||
|
|||
![]()