![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har gjort många fetaoströror men den här är ny och mycket enkel att göra, har inspirerats av grekernas "turokafteri" (stark oströra) men improviserat på egen hand. Blev smaskens!
200gr feta 1-2 mtsk grekisk yogurth 1 röd chilifrukt 1-2 vitlöksklyftor 2 mtsk olivolja avartpeppar Kör allt i mixern, smaka av och njut ![]() Vi ska äta den till grillad fläscarré och en variant på grekisk sallad: Tomater gurka vitkål salladskål vårlök rödlök svarta bönor ( "go green" ekologiska) Strimlad morot Fetaost Dressa den med olivolja, vinäger salt, peppar och oregano! Yummy, en riktigt matig sallad! ( saknar bara kalamata-oliver som var slut i kylen ![]() Kali sas orexi! ( smaklig måltid!) |
|
|||
|
|||
![]()
Men ÅÅh
Litentuva - det där lät som en riktig MUMSARE till i morr'nkväll ![]() Tack för inspirationen ! //Gupp som numera guppar igen, efter lite stiltje |
|
|||
|
|||
![]()
Det där låter lite som den "Hot Cheese" jag åt i Mandraki på Nissyros!
![]() ![]() Det var på tiden! Saknat dig! Fortsätt guppla... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Ni förstod väl att "avartpeppar" inte är ngn exotisk hemlig krydda jag använder mig av utan helt vanlig hederlig SVARTpeppar
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Nädå, det var inte svårt att lista ut. // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Sallad etc nu smaskad å klar i magen
![]() Men jag använde apart peppar....fniss // det Gupplar bättre så |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Kul att du gillade det! Vi åt resterna ikväll, gjorde inte ett dugg att röran stått och gottat till sig ett dygn. Mätt och glad ser jag framemot schlagerkväller! |
|
||||
|
||||
![]()
mmmmmmm provade din "turokafteri" till grillad fläskfile går.Så jäkla gott
![]() Senast redigerad av Kalimera den 2008-05-26 klockan 10:44. Anledning: Lång citering |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|