|
|
||||
|
||||
otäcka landningsbanor
Här kan ni se några av de mäst otäcka landningsbanorna i världen. Tur att det inte är någon av de platsena jag ska till i morgon .
http://www.aftonbladet.se/resa/article2522018.ab Barbro .och ha det så gott här hemma i sommarvärmen . |
|
|||
|
|||
Sv: otäcka landningsbanor
Jag landade på Saint Martin (2:an på listan) förra vintern och det var inga problem! Värre för dom som solade på stranden kanske .
Inbromsningen vid landningen på Samos är klart värre . |
|
||||
|
||||
Här brukar jag ibland roa mig med att läsa om de grekiska flygplatserna. Skiathos är (väl?) den minsta ön med internationell flygplats och har också (om jag inte missat någon) den kortaste start- och landningsbanan bland dem, 1570 meter.
Paros verkar ha den allra kortaste banan, 710 meter. Och snart landar Babsan på Santorini där banan är 2146 meter. (Om hon inte har försovit sig; hon skulle stiga upp klockan fyra...) |
|
||||
|
||||
Samoslandningen är alltid lite spännande. Kl. 4 är den vanliga uppvakningstiden för oss Uddevallabor, när vi skall till Landvetter Gäller mig i morgon och INGEN risk för och inte vakna
Bästa morgonen på hela året Riitta |
|
||||
|
||||
Den banan är ju 2100 m lång och 45 m bred! Nästan så två plan kan mötas
Ha det så härligt på Kalymnos nu! Du kan väl skriva ett inlägg i morgon när du stiger upp, så vi ser att du verkligen inte har försovit dig |
|
||||
|
||||
Vem vet,jag kanske är så galen och skriver
Riitta |
|
|||
|
|||
Mycket spännande tråd detta. Titta på denna vackra landning, en av de flygplatser som beskrivs på aftonbladet.se som en av de värsta i världen. Den ligger bara lite avigt till, det händer inget dramatiskt och när de sätter i hjulen på marken är det någon grad snett men alls inget ovanligt. Denna landning har lite paralleller med Samos men där är det inte alls så tvär sväng.
http://www.youtube.com/watch?v=v_z5HtME9n8 Hasse |
|
|