Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-07, 21:18
jennyume jennyume är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Strand nära Hotel Adriatica? Eller ska vi åka till Agios Nikitas?

Hotel Adriatica ser bra ut men jag hittar ingen uppgift om hur långt det är till stranden? Undrar också om det är en bra (för småbarn) långgrund strand eller stenstrand & tvärdjupt??? Jag har bara varit på andra sidan ön (Kathisma osv) så jag behöver råd!
Ska vi åka till detta hotell eller till byn Agios Nikitas istället? Hade inte barn när jag passerade där så jag har inte nån koll om det är lämpligt? Vi har en tjej som fortfarande sover lunch i vagnen så vi är lite "bekväma".

Tacksam för svar!
Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 23:52
Surfdudes avatar
Surfdude Surfdude är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Strand nära Hotel Adriatica? Eller ska vi åka till Agios Nikitas?

Jag har aldrig varit nere vid strandlinjen i höjd med just detta hotell, men östra sidan av Lefkas är ju generellt ingen höjdare när det gäller stränder. Det känns lite som Danmark: Östra Själland = tveksamt - Västra Jylland = perfekt!

Med småbarn är det heller inte sådär jättebra vid Kathisma och Porto Katsiki - det kan gå ordentliga vågor och det blir bråddjupt ganska fort.

Visst är Agios Nikitas ett bra alternativ, men det kan bli ganska trångt för stranden är inte stor.

Jag tycker Ni ska prova Agios Ioannis Beach som ligger nordväst om Lefkas Stad. Inte sådär jättelånggrunt, men funkar ändå. Också ganska nära från hotellet.

Testa även Vassiliki - här är det långgrunt och därför riktigt varmt i vattnet. Vi slog oss ner på västra delen av stranden (nästan vid Pounta) med vår då 4-åriga dotter för några år sedan, och det var perfekt - parkering och restaurang/snack bar alldeles bredvid.

Lycka till!

Senast redigerad av Surfdude den 2008-06-07 klockan 23:54.
Svara med citat
Gammal 2008-06-10, 11:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Strand nära Hotel Adriatica? Eller ska vi åka till Agios Nikitas?

Citat:
Ursprungligen postat av jennyume Visa inlägg
Hotel Adriatica ser bra ut men jag hittar ingen uppgift om hur långt det är till stranden? Undrar också om det är en bra (för småbarn) långgrund strand eller stenstrand & tvärdjupt???
Det finns inga bra stränder i närheten av Adriatica, men poolen är fin.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:10.