Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-08, 20:09
suss67s avatar
suss67 suss67 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Rhodostips

Hej!
Vi åker till Rhodos om två veckor och vill gärna ha tips av allehanda slag. Allra mest intresserad är vi av bra restauranger omkring Trianda och Ixia, eftersom vi ska bo på Sun Beach resort i Trianda och det finns så lite att läsa just om det. Jag har förstått att det är nära till Rhodos stad, och det är väl hela finessen, men det kan vara skönt att vissa kvällar bara kunna promenera runt och slippa åka taxi/buss.
Eftersom vi lyckats boka trippen mitt i fotbolls EM... till maken och sporttokiga barnens stora missnöje... så undrar jag om nån har tips på sportsbarer etc där man kan se EM fotbollsfinal?

/Susanne
Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 23:22
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Rhodostips

Nästan var och varannan bar, restaurang och hotell visar fotbolls EM på Rhodos. Har lyckats vara där både när det är EM och VM i fotboll, VM Friidrott och OS. Så alla har nån tv som visar det. Jag får OS i år i augusti.
Trevlig resa!!!
Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 20:25
suss67s avatar

Kanske finns det helt enkelt inga bra restauranger alls på västsidan.
men jag är glad att det finns möjlighet att se EM finalen! tack för tipset!

Susanne
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 19:12
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Har inte varit på någon restaurang i Ixia på många år men minns att jag en gång ätit en av de godaste kleftikos just där på en restaurang som hette Jason
På 80-talet fanns det en taverna på stranden i Yialissos, Trianda som hette Kalivas som serverade kanongod mat men den finns nog inte kvar tyvärr
maji
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 20:43
Antouans avatar
Antouan Antouan är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Hej!

Jag håller med maji. Jason2 i Ixia (ska absolut inte förväxlas med Jason i Rhodos stad) har vissa rätter som jättegoda, andra medelmåttiga, men deras fiskrätter har alltid varit riktigt smaskiga och personalen är mycket trevliga. Åker Ni ner till Ialissos rekommenderar jag Pattys restaurang nere vid stranden vid Forum beach, maten där var kanon i fjol och att sitta där på kvällen och titta på solnedgången är så mysigt...
/Antouan - som åker ner nästa helg
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 12:21
Monikaki Monikaki är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Citat:
Ursprungligen postat av suss67 Visa inlägg
Hej!
Vi åker till Rhodos om två veckor och vill gärna ha tips av allehanda slag. Allra mest intresserad är vi av bra restauranger omkring Trianda och Ixia, eftersom vi ska bo på Sun Beach resort i Trianda och det finns så lite att läsa just om det. Jag har förstått att det är nära till Rhodos stad, och det är väl hela finessen, men det kan vara skönt att vissa kvällar bara kunna promenera runt och slippa åka taxi/buss.
Eftersom vi lyckats boka trippen mitt i fotbolls EM... till maken och sporttokiga barnens stora missnöje... så undrar jag om nån har tips på sportsbarer etc där man kan se EM fotbollsfinal?

/Susanne
Hej där...

Här kommer några restaurang tips...
Restaurang Trata... Ligger vid stranden i treanda... billigt och jätte gott.
Det är en av de bästa tycker jag.... Sen har du "Grekland" som ligger på turist stråket så att säga, där spelar de live musik också, det är bra där... Mot Felerimosberget, i slutet av Treanda ligger en liten taverna med kanske sju bord, där är det god grekisk mat....Vet inte vad den heter.
Sen har ni lite utanför Treanda mot Blue bay, där ligger en restaurang Bar Ideal som en hollänska äger, (och jag har jobbat där i två år) mycket god... och billigast i byn...
Fotboll kan ni kolla var som....
Jätte trevlig resa...
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 22:07
brili brili är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Vil bare si at Kaliva fremdeles finnes i Trianda..Enkel ,men god mat.Tavernaen har mange stamkunder...greske storfamilier som koser seg i timer med mat og drikke. Turister i området kommer igjen og igjen.Kaliva ligger på stranden mellom the Windmill og det nye diskoteket "Bikini"
Stille og rolig...koselig å sitte ute...men samtidig inne å innta sin mat.Solnedgang og bølgebrus...lengter tilbake!!
Her er også fint å oppholde seg for sol og bad...lunch eller forfriskning på tavernaen...mens du holder øye med solseng eller håndduk på stranden like ved...
Hils til Apostol,Kostas,Sokol og Theo,da!...Og så Rosa,selvfølgelig!
Svara med citat
Gammal 2008-06-21, 15:21
suss67s avatar

Det finns tydligen en hel del resturanger att välja på i Trianda, jättebra tips! Kaliva har jag läst tips om i annat forum och det tycks dessutom ligga nära vårt hotell Sun Beach.
Nu är allt packat och klart för avfärd imorgon, det ska bli härligt!

//Susanne
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:02.