Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-10, 09:11
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Varierande charterpriser!!

När jag bokade sommarens charterresa i början av april så fick jag den till ett bra pris tyckte jag.
Jag spökbokade på skoj samma resa, med samma datum o s v några veckor senare och då skulle man få betala 3.840 kr mer
Nu när jag kollade igen låg det på 920 kr mer än när jag bokade.
Detta var alltså på grundpriset utan några tillval.

Brukar det variera så här mycket inom loppet av 2 månader?
Det är ju tur att man bokade när man gjorde

Hälsningar
Stinab
Svara med citat
Gammal 2008-06-10, 14:55
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Varierande charterpriser!!

Priserna ändras av många charterbolag beroende på efterfrågan.

Ett undantag är kanske Airtours som förra sommaren hade samma priser på både flygstolar och charterpaket hela vintern/våren fram tills mitten på maj, då alla resor fick någon typ av rabatt... 500-1000 kr ungefär. Sen hade dom ju specialerbjudanden under hela säsongen också, men skulle man bara boka "som vanligt" var det samma priser.
Svara med citat
Gammal 2008-06-12, 19:19
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ibland kan priserna tom vara det dubbla för samma hotell fast två olika charterarrangörer. Hotel Als på Rhodos har både Fritte och Solresor, men Solresor tar det dubbla priset och det är ju samma hotellstandard.

Trevlig helg!!!
Svara med citat
Gammal 2008-06-13, 16:10
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Något jag tycker är underligt är att inte resorna är billigare nu än vad de är. Det brukar alltid vara riktigt billigt att flyga iväg när det har varit solskensväder ett tag. Här har det inte regnat sedan den 2:a maj, bortsett från 2mm natten tills i förrgår. Men inte sjutton är det så grymt billigt att resa från Göteborg nu. Fast å andra sidan verkar det inte finnas så där jättegott om restresor öht, så de kanske helt enkelt väljer att inte sälja till vrakpris.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 11:32
magdalenas avatar

Men det är oxå så att skolorna har slutat och då är priserna högre än innan skolorna slutade. Har haft praktik på ett charterföretag innan. Samma är det i augusti då sjunker priserna med när skolan börjar.
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 12:02
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av magdalena Visa inlägg
Men det är oxå så att skolorna har slutat och då är priserna högre än innan skolorna slutade. Har haft praktik på ett charterföretag innan. Samma är det i augusti då sjunker priserna med när skolan börjar.
Jovisst spelar sommarlovet in, men det är ju sommarlov även i början av juli, då har jag tidigare kunnat köpa flyg t.o.r. för 1 998:-, några priser liknande det har vi inte haft sedan början på maj och skollov blev det denna veckan, för vår del, så någon förändring på prissättningen är det.
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2008-06-14 klockan 12:12.
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 13:18
magdalenas avatar

Är det fint väder i Sverige sjunker priserna för då säljer dom inte så många resor, men är det dåligt väder är efterfrågan står på sol & bad och då stiger priserna på sista minuten. Sen kan det oxå vara andra faktorer som gör att priserna inte sjunker.

Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 14:45
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Min dotter jobbar i ett charterföretag för tillfället. Det är hårda tider med höga bränslekostnader, så företagens vinster blir inte som förväntat. De slimmar alltså organisationen så mycket som möjligt. Köper inte upp mer hotellrum eller flygstolar än absolut nödvändigt. Därav färre billiga resor för oss resenärer.
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 15:20
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Något jag tycker är underligt är att inte resorna är billigare nu än vad de är. Det brukar alltid vara riktigt billigt att flyga iväg när det har varit solskensväder ett tag. Här har det inte regnat sedan den 2:a maj, bortsett från 2mm natten tills i förrgår. Men inte sjutton är det så grymt billigt att resa från Göteborg nu.
// Helén
Citat:
Ursprungligen postat av magdalena Visa inlägg
Är det fint väder i Sverige sjunker priserna för då säljer dom inte så många resor, men är det dåligt väder är efterfrågan står på sol & bad och då stiger priserna på sista minuten. Sen kan det oxå vara andra faktorer som gör att priserna inte sjunker.
Det var ju just det jag tyckte var så konstigt; priserna är ju skyhöga och bättre väder än så här är svårt att få

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Det är hårda tider med höga bränslekostnader, så företagens vinster blir inte som förväntat. De slimmar alltså organisationen så mycket som möjligt. Köper inte upp mer hotellrum eller flygstolar än absolut nödvändigt. Därav färre billiga resor för oss resenärer.
Här tror jag förklaringen finns, verkar rimligt.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 17:10
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

En uke fly T/R til Karpatos for 698.-, 795.- til Samos... om du kan reise fra Gardemoen i morgen... Det må vel kalles billig....
Synd jeg allerede har kjøpt meg biletter..

Ia
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 20:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Våra enkelbiljetter till Lesbos med Vingresor får väl sägas vara mycket prisvärda. Det blev 250 kr per person för mig och dottern samt 150 kr för barnbarnet och det är defintivt mina billigaste flygbiljetter. Ska boka mat på planet så då blir det ett tillägg för det. I barnbarnets pris ingår mat på planet. Ser att det fortfarande finns en del billiga enkelbiljtter till andra grekiska destinationer. Vi har dessutom hittat hemresa till hyfsade priser men inte bokat då hemresedatum fortfarande är lite oklart.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 10:41
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Samma "tur" här.....250 SEK för min enkla resa till Parga/Lefkas.....
Dom "luras" med billigt ut och sen kommer det säkert kosta hem........men jag ska nog "luras" tillbaka då....
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 10:46
Eva Ls avatar

Vi flyger reguljärt hem och inte med Ving då. Har inte sett att de lagt ut några enkel hem.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 11:22
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Akrivos....precis....enkel ut nu och sen ska det inte finnas nån billig enkel hem sen utan man "måste" lägga ut mer pengar än vad en t/r säkert skulle ha kostat redan från början....säljtrick...
Jag flyger oxå antingen "enkel" hem med nån annan eller så reguljärt mycket billigare - en annan story - men att vi "hittade" en enkel för 250SEK nu kan man ju bara vara nöjd över.....eller hur??
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 11:42
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rinaki Visa inlägg
[FONT=
Jag flyger oxå antingen "enkel" hem med nån annan eller så reguljärt mycket billigare - en annan story - men att vi "hittade" en enkel för 250SEK nu kan man ju bara vara nöjd över.....eller hur??
Absolut som att vinna på Lotto det tackar vi Ving för. Reguljärt hem blir faktiskt inte speciellt dyrt.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-06-19, 09:17
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Absolut som att vinna på Lotto det tackar vi Ving för. Reguljärt hem blir faktiskt inte speciellt dyrt.

Eva
Hur dyrt blev det då. Totalt 2900 kr kostar våra biljetter hem per person. Barnbarnet gratis. Då ingår hela flygsträckan Mytilini-Aten-Arlanda-Umeå.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.