|
|
||||
|
||||
Grattis
Grattis Mikis Theodorakis!
Han är ju den som har varit för oss flesta den första kontakten med Grekisk musik och är den mest kända greken i världen, skulle jag tro. Hoppas att alla som skall till Dalhalla i kväll får en fin afton med hans musik. Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Grattis
Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jaa, en i högsta grad beundransvärd musiker och människa.
Tommy |
|
||||
|
||||
Citat:
Själv är jag så lyckligt lottad att jag fyller år samma dag som Mikis, alltså idag,och därigenom fått en tårta av Kalimera, tack! Jag har några år kvar till 80 än fast vissa morgnar så undrar man... Grattis Mikis, på oss! Lotta |
|
||||
|
||||
Stort Grattis du också
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
JA, grattis alla födelsedagsbarn!
Konserten i Dalhalla var helt fantastisk! Mikis själv var förbjuden av sin läkare att lämna Grekland p g a hjärtbesvär, men en särskild hälsning från honom på storbildsTV fick vi! Vi som var där fick höra 9 satser ur Canto General som är tonsatta dikter av Pablo Neruda och som skildrar frihetskampen i Chile på 70-talet. Grandiost framfört av Mikael Samuelsson och Sofia Michailidi! Mariakören från Västerås och delar av S:T Jacobs Motettkör sjöng samt Gamla Stockholmsorkestern spelade. 3 dirigenter växlade om att leda det hela! Jag tror att en del av publiken som inte satt sig in i programmet riktigt blev lite besvikna på den "tunga" repertoaren. Endast 5-6 traditionella "MIKIS"-låtar framfördes.. Men som sagt vackert och mäktigt och tack ock lov uppehåll efter mycket regn på dagen! JAg är glad att jag var där!!! |
|
||||
|
||||
Så rart av honom och skicka en hälsning. Kan tänka mig att det var mäktigt och lyssna på allt detta.
Riitta |
|
|||
|
|||
....Lissi......haderu bandspelarn mä??
Mikke |
|
|||
|
|||
Nej....vi har ingen sån..och det blir så dålig kvalitet och det får man inte...Fast många foton har vi!
|
|
|||
|
|||
...och en digitalkamera som ju också kan ta videosekvenser..JÄTTEBRA , men bara för personligt bruk!
|
|
|