|
|
||||
|
||||
Matsäck på planet?
Jag har verkligen läst till klockan var 02 i natt om alla regler på luftfartsverkets och sterlings hemsida, men de uttrycker inte helt klart om man får ta med sig egen mat.... Det handlar om barnmat och diabetiker, mat i diet. Vet ni?
(Reser med sterlings, om det har nån betydelse). |
|
||||
|
||||
Sv: Matsäck på planet?
Den där frågan har vi diskuterat en del om i annan tråd "Mat på planet" och det tycks som att det är olika regler för olika bolag. TUI-Fly tillåter det inte och har som orsak att det kan finnas allergiker ombord. Men det tycks som att det är en djungel av olika regler hitan och ditan..
//Monica |
|
||||
|
||||
Sterling har inget förbud mot medhavd matsäck:
Information finns i deras regler, kanske var ögonen halvständga kl 2 i natt // Helén |
|
||||
|
||||
Så här står det på Sterlings sida i fliken "Under flygresan" och "Försäljning ombord" : "Vi ber vänligen våra gäster respektera att det inte är tillåtet att förtära medhavd mat och dryck ombord på Sterlings flygningar.Observera att vi inte erbjuder specialmenyer. Beställ specialmenuer här. "
Det finns möjlighet att beställa bl.a barnmat, glutenfri kost och för diabetiker. /Marco |
|
||||
|
||||
Ja, undra vad som gäller?
Under Sterlings regler finns följande information som jag hittade: "Mat för diabetiker Det går inte att köpa diabetesmat ombord, men du kan förbeställa en särskild diabetesmeny här. Det är dock även tillåtet att ta med sig egen mat om man hellre vill det" Det står ingenting om att du behöver visa intyg på diabetes, vad jag kan hitta, så då är det ju fritt fram // Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-06-22 klockan 12:44. |
|
|||
|
|||
Har frågat de som jobbar ombord å man får inte ha med sig varken dricka eller mat.
|
|
||||
|
||||
dom vill ju bara tjäna pengar, men en mellismacka till barnen på resan hade suttit fint, särskilt när den ena av dom är svår att äta en hel del. O griniga ungar o hunger..ja...jag är matallergiker, har missat att jag kanske itne kan få tag i mellis utan det jag inte tål.. hm.
|
|
|||
|
|||
Ska tydligen inte enbart vara för å tjäna pengar.De menar till hänsyn av andra passagerare,pga tex lukt från stinkande mat
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Förvisso kanske ett taktiskt sett litet sidospår men vilket av bolagen menar du ? Swebus eller SwebusExpress ? (PS: vi får inte gå från ämnet för mycket.......) Hasse |
|
||||
|
||||
Det sistnämda.
|
|
|||
|
|||
Kunde vara kul att höra om du ville utveckla, vad gör dig ej nöjd med dem ? Hasse |
|
||||
|
||||
Tycker att du Peter får med allt helt klockrent....
Malin |
|
||||
|
||||
Jo massor av gånger. Förtar tjänsterresor med buss till Skellefteå ibland flera gånger i månaden. Om bolaget sen heter Swebus eler inte spelar säkert ingen roll: Veolia tror jag det var sist. Åker även längre sträckor än de behändiga 14,5 milen till Skellefteå har aldrig kännt någon dålig matlukt. Det sämsta som serveras är nog bussbolagets inplastade mackor som går att köpa på expresslinjerna.
Vill också för tydlighetens skull meddela att jag fått flygbolagets tillstånd att ta med den mat vi behöver. Har tom. krävt skriftlig bekräftelse för att inga tolkningstvister skall uppstå. Det tycker jag alla andra också ska göra som flyger med bolag som inte vill sälja mat till sina resenärer. Fungerar det inte med den första personalen ni tar kontakt så får ni arbeta er upp till rätt beslutsnivå. Eva |
|
||||
|
||||
En förutsättning för all utveckling är att att man överskrider gränser.
Först och främst mentalt. Inte hur eller när som helst, då uppstår en destruktiv situation. Att ständigt hålla sig inom gränserna är detsamma som stagnation. Lefteris dagens filosof |
|
|||
|
|||
Och vem bestämmer var gränsen går? När blir det destruktivt? Är det upp till var och en då?
//Hans Fast nu känns det som det blir för långdraget med denna diskussion. 20 dagar kvar. Senast redigerad av Hans995 den 2008-06-26 klockan 17:45. |
|
||||
|
||||
Citat:
Och, oftast är det individer som går i spetsen. Lefteris lyfter gärna diskussionen... |
|
|||
|
|||
Förstår inte varför vissa personer inte fattar att regler gäller o att när man har skrivit på o godkänt sin resa så gäller reglen för personen som har beställt resan.
Har alltid fått god mat när vi har beställt mat o ibland beställer jag lactosfri mat till mig själv oxå o inte bara till min dotter för den är så god. Man har ett val antingen resa eller stanna hemma. |
|
||||
|
||||
Jag och andra sidan kan inte fatta den väsentliga skillnaden mellan ett flygpla, som byter lufta oftare; och en vanlig krog.
Lefteris |
|
|