Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-23, 18:10
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Vidga vyerna!

Hejsan!

Jag brukar aka till Rhodos varje ar sen jag var liten och vet att det ar manga svenskar som aker till Rhodos stad och inte ser ovriga Rhodos. Tycker det ar jattesynd for att jag hor sa manga kompisar till mig sen som sager att de inte tyckte om Rodos for att det var fult och det var sa mycket folk overallt. Det kan jag helt forsta for om jag ska vara arlig maste ju Elli beach vara den varsta stranden pa hela Rhodos med hur mycket folk som helst och utan nan som helst natur. Rodos har de finaste stranderna som finns och jag tycker definitivt att det lonar sig att hyra bil och aka till andra omraden. Ak till Tsambika, Agathi beach, och Faliraki ar faktiskt inte sa dum heller. Egentligen tycker jag att man borde bo utanfor Rodos stad ocksa sa man bor lite narmare naturen. Jag kan meddela alla att det kanda festandet i Faliraki inte existerar langre, Faliraki by night ar sa lugn som en filbunke, eftersom grekiska myndigheter for tre ar sedan forbjod engelsk charter dit pga alla problem som de haft.

Sen tycker jag absolut att ni ska aka till Lindos, det ar oerhort vackert men enligt min mening passar bast pa kvallen da man kan ata pa nan mysig restaurang pa ett hustak nanstans.

Sen har vi ju Antony Quinn Bay dar de spelade in James Bond film, dar ar det oftast mycket folk men utsikten ar fantastisk.

Hoppas ingen blev forolampad men jag tycker bara att det ar sa synd att det ar sa manga som inte vet vad de missar.
Svara med citat
Gammal 2008-06-23, 19:34
johan™s avatar
johan™ johan™ är inte uppkopplad

Standard Sv: Vidga vyerna!

Du har rätt. Jag var på Rhodos 1984 redan och även då kändes stadens stränder och gator ofräscha. Kommer aldrig glömma de vilda hundarna. Finns de kvar?

Falliraki var bara ett par halvbyggda hotell på den tiden.

Så du menar att Engelsmännen är ett minne blott? Varför skriver folk fortfarande om dem (i diverse resereportage eller i forum), att det till och med förekommer slagsmål dagtid pga av all fylla?
Svara med citat
Gammal 2008-06-23, 20:27
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Håller med om att det finns mycket att se och uppleva på Rhodos. Man måste ta sig runt lite med buss,bil,båt eller moppe för att komma till fina stränder och byar. Visst, det är mycket turister på ön, men det är ändå en levande ö fullt av grekiskt vardagsliv. Har varit där fyra gånger mellan 1978 och 1998 och sett utvecklingen på gott och ont. Kanske dags att resa dit snart igen?!
Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 00:39
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Även jag håller med. Tyvärr har väl festandet givit många en negativ bild av Rhodos. Det är trist eftersom det finns så mycket att se och göra söder om Trianda och Faliraki. Att hyra bil (eller moppe) är verkligen att rekommendera. Dessutom lär det finnas fantastiska vandringsstigar, som jag tyvärr ännu inte prövat. Det får väl bli vid nästa resa till ön.
Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 21:26
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Hej allihopa!

Till Johan : Jag vet inte varfor det fortfarande star om festandet i Faliraki. Kan det vara sa att det stod om en annan plats kanske? Det ar iallafall sant det jag sager, och jag har sett det med egna ogon nu nar jag varit nere de tva senaste somrarna. Jag tyckte i och for sig alltid att tidningarna bredde pa lite val mycket ; aven da det var mycket festande dar sag iallafall inte jag nanting av det som tidningarna skrev om sa det var val inte dagligen problem. Men nu senast nar jag var nere var allt lugnt. Och nu nar jag flyttat till Aten laser jag ocksa i grekiska tidningar om vilken kris Falirakis barer och discotek genomgar nu nar engelsmannen inte aker dit langre.
Svara med citat
Gammal 2008-06-25, 20:14
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Fast jag undrar hur många av dem som tycker att Rhodos är "fult och tråkigt" som du når via det här forumet?
Jag har också åkt till Rhodos sen jag var barn - 1976. Då var Rhodos stad mycket glesare och hade mycket färre bilar än nu.. Men asfaltsbarn som jag är älskar jag den lika mycket fortfarande.
Precis som jag mår bra av att ligga på Elli Beach och titta på Turkiet - ungefär det enda som ser likadant ut nu som för 30 år sen..
Att det sedan finns en massa andra utflyktsmål runt omkring, som man dessutom kan åka båt, buss, bil eller moppe till, det är liksom bara "icing on the cake"...
Svara med citat
Gammal 2008-06-26, 16:51
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Jag sitter just nu pa just Rhodos men langt i fran stan. Sitter soder om Lindos i en by som heter Lothiarika. Ligger mellan Pefkos och Lardos. Underbart. Se mitt inlagg i "Halsningar fran Grekland"
Tycker ocksa att stan har blivit lite for turistig. Vi har varit dar en eftermiddag och vi blev matta. Nu ar det gjort och vi njuter har vid havet och poolen.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:09.