|
|
|||
|
|||
Fra Syros/Tinos til Rafina/Piraeus
Etter noen dager på Syros skal jeg fly hjem fra Athen 11. september om kvelden. Nå ser jeg til min overraskelse at det bare går en båt (Blue Star) fra Syros, og den kommer til Piraeus tre kvarter før flyet går. Så den duger ikke. Andre ganger har jeg tatt båt til Tinos og videre med HSW til Rafina, men der fins heller ikke noe. Alternativet er visst å reise til fastlandet dagen før - huff! Jeg har søkt på alle nettsider jeg kan komme på, men samme bedrøvelige resultat. Er 11. september virkelig så til de grader "off season"?
Stephan |
|
|||
|
|||
Sv: Fra Syros/Tinos til Rafina/Piraeus
När ditt flyg går på kvällen ska det inte vara något problem! Men du får ta den dagen som en "resedag"! Kolla förbindelserna från Naxos och Paros till fastlandet. Även Myconos och Tinos. Det blir en omväg men man brukar kunna pussla ihop en resa till fastlandet så. Du måste säkert byta båt på Tinos eller någon annan ö. Fast det brukar finnas bra förbindelser från Tinos till fastlandet även i sept. Kolla på GTP hur du kan ta dig från Syros till någon av dessa öar för att byta båt. Från Syros SKA det inte vara några problem att ta sig in under en dag. Fast man måste kanske räkna med att få åka en liten omväg....
|
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
|||
|
|||
Det går flera båtar mellan Tinos till Rafina hela året om sa vår värdinna till oss då jag frågade henne om detta då jag ska försöka åka dit i februari. Så i september ska Du nog kunna pussla ihop det...
Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
|