|
|
|||
|
|||
Nu är det bestämt!!
Joppan här!
Har haft 4 veckors eländig semester, vart tog sommarvärmen vägen, fy vad tråkig sommar vi har men nu börjar man ju jobba så nu kommer väl den riktiga sommarvärmen och molnfria dagar. Vår familj har klart bestämt att nästa år ÅKER VI TILL GREKLAND!!!! Tänker iaf få 2 säkra solveckor. När, var och hur har vi ej bestämt men vi skall i väg. Vi har nämligen inte rest varken 2007 eller 2008 så nu är suget extra starkt kan jag säga. Jag är ju svag för G-polis som ni säkert vet vid detta laget men vi får se vart det blir, vi funderar lite på Rhodos också men.....vi får se. |
|
||||
|
||||
Sv: Nu är det bestämt!!
Jag förstår dig så väl. Svenska sommaren har hittills inte varit så rolig, i alla fall inte om man vill ha sol och bad. Vi var en vecka på Kreta vid midsommar, men jag är inte nöjd. En vecka var alldeles för lite. Vi planerar också för en tvåveckors resa nästa år. Bara att börja spara pengar nu Om vi får råd kanske vi tar en sista minuten i september, men just nu ser det inte så ut
/Ulrika, längtar alltid till Kreta |
|
||||
|
||||
Två år är lång tid när man längtar till GreklandSå trevligt att det blir av nästa sommar
Tror det blir G-poulis i allafall Riitta |
|
|||
|
|||
Joppan här!
Vi hade åxå tänkt ta en sista minuten i slutet på augusti eller nåt sånt men dom är ju så dyra om man tittar nu. Vi tänkte åxå så att man har god tid på sig att spara till nästa sommar. Riita verkar veta att G-polis ligger mig väldigt varmt om hjärtat om man säger så. Men vi får se vart det blir antingen det eller Rhodos tror jag. Den dagen jag har bokat så skriver jag ett inlägg och berättar vad det blir, och tänk bara att få starta en nedräknare igen När man har gjort det så kan man nästan känna doften från en taverna som börjar grilla lite kött och så, syrsorna spelar i buskarna, ja, ni vet man sitter på balkongen med ett glas kallt vitt vin el dyl, och bara njuter av tillvaron till max. /Joppan |
|
||||
|
||||
Blir inte förvånad Joppan! G-polis som gäller för din del, precis som Platanes för min. Lycka till med reseletandet och hoppas du får besöka Kreta och G-polis nästa år igen!
|
|
|||
|
|||
Hej Martinifk!
Det var länge sedan. Visst hade ni bokat för nästa år eller!? Var i så fall? Jag har som jag skrev mentalt nästan "börjat packa" Guuud vad man längta ner till Kreta! Tänker bevaka alla resebolag och kolla när dom har börjat släppa resor för nästa sommar, det dröjer nog än men jag såg att Fritidsresor hade börjat men...än har jag väl ingen panik, ner kommer man ju alltid på nåt sätt för det är då bestämt kan jag säga. Stolar finns ju alltid men man vill ju ha bra pris och det får man se hur det går. Det verkar som att många har snappat upp att jag är helt såldpå G-polis, icke att förneka. Ha de /Joppan |
|
||||
|
||||
Ja det var inte igår!
Låter som längtan är minst sagt stor efter Kreta när det mentalt "nästan börjat packat" redan. Förståeligt! Är ju Kreta. Hur det blir nästa år vet jag inget om än, men hoppas det blir resa då också förstås. Däremot så är det inte långt kvar till resdags nu iår! Om 6 dagar vid denna tid flyger vi över Öst-Europa och börjar lite smått närma oss Kreta. Platanes som gäller även denna gång. En vecka med syrran, farmor och farfar blir både roligt och intressant på alla sätt! Antar du vill att jag hälsar från dig när vi åker förbi G-polis? Bara att avvakta så får ni nog tag på nåt riktigt bra inför nästa år, och jo.. du skyltar ju lite med din kärlek till din by. Så ska det va! Detsamma och på återhörande! /Martin |
|
||||
|
||||
Hej Joppan! Jag instämmer helt med dig. Semester i Grekland.Regn och åter regn här hemma är ingen höjdare (trist semester ).Du är svag för G-polis och jag har Kreta i mitt hjärta.Just få titta på en stegräknare och se dagarna närma sig.En resa som bokades Augusti 07 står nu på i dag 41 nu till Kato Stalos.Syrsorna spelade hemma en kväll men ej detsamma som du beskrev.Mina döttrar kom hem från Kreta för 14 dagar sen+min bror med familj kom igår och dem är eniga med att alla längtar redan tillbaka. Vi har vår resa kvar, den som spar har kvar.Nya resväskor som vill så gärna packas men som sagt det är bara 41 dagar kvar. Lycka till JOPPA när du har bokat resan.
Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Hej på er!
Lyckost er som åker iväg nu Hade gärna haft en liten tripp att se fram emot redan nu i höst men som jag har skrivit tidigare så hugger jag stolar direkt jag hittar några med hyfsat pris. Sen kan jag lugnt luta mig tillbaka för då är det bokat så då har man något att se fram emot. Kram Joppan |
|
|