|
|
|||
|
|||
Kreta den underbara ön
Efter en mycket infekterat debatt tycker jag att det är läge för en ny tråd, nämligen om Kreta den underbara ön.
Jag startar denna tråd och ha en önskan som jag hoppas respekteras av alla (!!!) som tänkte skriva inlägg: Skriv max 2 rader om något positivt på ön, antingen ett ställe, en maträtt, en upplevelse eller annat. Mitt mål är att så många som möjligt skall kunna skriva något positivt. /Nico |
|
||||
|
||||
Sv: Kreta den underbara ön
Har varit till Kreta 37 gånger och har biljett till den 38:e. Behöver jag skriva mer? Som någon skrev, Kreta är ett eget land!
Gunilla |
|
||||
|
||||
En underbar ö att bila runt på!!!
|
|
||||
|
||||
Jag kan inte få med allt positivt med Kreta på två rader. Varit på östra sidan 8 ggr och västra 1 ggr, hittills. Fler blir det garanterat
/Ulrika |
|
||||
|
||||
Preveli klostretden härliga lilla byn Bali och god mat
Riitta(som var där för 20 år sedan) |
|
||||
|
||||
Kreta har ingen konkurrenter om titelen som selve dronningen blant greske øyer. Den har alt det de andre har, og så uendelig mye i tillegg!
|
|
||||
|
||||
Landet Kreta har allt. Folket, maten, miljön, vinet, festerna, stränderna, regnet, byarna och inte minst VÄRMEN med solen.
Uffe |
|
|||
|
|||
turist stranden "golden Sands" i Agii Apostoli
|
|
|||
|
|||
Joppan här!
Inte såå otippat säger jag GEORGIOUPOLIS Stifado på en restaurang i byn som heter "Paradise" mums säger jag bara! |
|
||||
|
||||
Citat:
/Marco |
|
||||
|
||||
Kalives! Den bästa byn på Kreta.Rest.Myfos underbara meny för att inte tala om gyrosbarens hemlagade.
Bengt |
|
||||
|
||||
Kreta har allt! I år var förts gg på fem år som vi INTE besökte Kreta och oj vad man längtar. Gissa var nästa års resa går?
/Netwolf ps, bra intiativ, Nico! ds |
|
||||
|
||||
Kan inte leva utan Rethymno, kan inte andas utan Olgas pension, får hungra utan Petres färska lammkottletter och får defenitivt törsta utan ett glas kretensiskt byvin...
|
|
|||
|
|||
seaurchines (stavas det så) = sjöborrar hos Polli i Afrata
/Nico Kul att det är så många som svara, skall pricka in nya resmål på min kreta karta |
|
||||
|
||||
Där jag jobbade sa vi aurchines eller aurchinessalata= rom från sjöborre i olja och citron. mkt eklusiv rätt till mesebordet som vi bara serverade ibland. Kom förbi nån fiskare emellanåt och sålde färskt ur en hink. Grekerna slogs om det....(sorry att jag hoppade av tråden lite)
|
|
|||
|
|||
Vita Bergen,underbara små bergsbyar,omväxlande natur och solmogna apelsiner. Helena.
|
|
||||
|
||||
Akrogialis den bästa tavernan på hela Kreta, och den finns i Bali. Mysigaste orten vi har varit på! Sen solen stränderna och kretensarna, wow!!
/Kerstin |
|
||||
|
||||
Vi var på Kreta för några år sedan och hyrde bil för en dag. Vi råkade komma till Peza Union, 15 km från Heraklion. Vi gick in för att se vad detta kunde vara. Dom sålde bl.a. olivtvålar som vi köpte. Vi har varken före eller efter köpt bättre olivtvålar
Moster |
|
||||
|
||||
Kreta är paradiset som läkte nervsmärtan.
Kreta är paradiset som ger själen allt som man återvänder till. Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Vackert skrivet om den vackraste ön jag vet!!!
/Kerstin |
|
|