![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Farligt, du kan dö?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Metallica ska spela där och det kan vara rent livsfarligt.
Behövs inte mycket grekiska kunskaper för att fatta det ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, har du otur så- det är en varningskylt för skjutbana.
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vart, var du någonstans när du såg denna skylt?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På södra Chios. Det fanns inte bara en skylt, det fanns massor.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
metallica? kan det kanske vara en varning för nickel allergi??
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skylten=
FIELD OF SHOT = Skjutfält DO NOT TEASE METAL = Rör ej metall OBJECTS = Föremål DANGER-DEATH = Fara - Dödligt Resten säger sig självt Uffe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om den däremot varit på pitmål hade du säkert behövt översätta, för det är ju inte bara på Kreta det finns dialekter som är obegripliga för andra landsmän. Fast den diskussionen hör hemma i en annan tråd... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är mest förvånad över att det inte står åtta greker och röker på det livsfarliga området
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha, Ha
![]() Uffe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /S |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har dessutom tillkallat hjälp när det luktade gas i mitt rum och hjälpen tog fram en tändare och tände intill spisen för att se om det läckte nånstans ![]() Senast redigerad av inkfish den 2008-07-15 klockan 13:03. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sak samma på Xania Airport. NO SMOKING där också. Det måste vara klädseln de menar, för alla röker. Vid gaten går de in på toaletterna och smokar så till och med jag som rökare får andnöd. Tycker att rökstopp på krogen är helt okay för jag gillar inte att äta när grannen sitter och bolmar. Går lika gärna ut för att tillfredställa mitt behov. Detta betraktas som suspekt av grekerna själva och många skrattar när jag berättar om våra regler. Tack och lov är det rökstopp på alla flygbolag vad jag vet. Det räcker med spriten som finns ombord "fiktiv brandbomb".
Uffe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Min text i inlägget ovanför verkade visst hamna i den text jag citerade av kalimera...
|
|
||||
|
||||
![]()
Detta är ett fält som används eller användes av militären, man varnar alltså för metall delar av amunitionen.
Camilla |
![]() |
|
|