|
|
||||
|
||||
Rapport fran oarna
Hejhopp! Vindarna har nu avtagit nagot. Tidigare var de hopplosa med installda batar som borde ha tagits ur drift for lange sedan. Stor farja kunde inte angora Ios sa det blev senare farja. Nu pa Naxos, denna ljuvliga o. Stranderna ar harliga! Paros ar fortfarande lite lurig, kanslan ar att man vill lura av turisterna sa mycket det gar. Ios trevlig och Naxos som vanligt. Tiden gar for fort...
|
|
||||
|
||||
Sv: Rapport fran oarna
Citat:
/NW |
|
||||
|
||||
Det har jag aldrig upplevt i Parikia. Tvärtom något lägre priser på tavernorna det år jag besökte både Paros och Naxos. Rumsraggarna har jag inte befattat mig med om det är de som avses. Dottern hade redan ordnat ett ok rum för 15 euro när sedan sonen och jag kom tillbaka till Paros två veckor senare bodde vi superbra i Naoussa. Tyckte att det var mer skandinaviska turister på Naxos än på Paros.
Eva |
|
||||
|
||||
Jaså det har blåst så mycket! Vilka båtar ställdes in?
|
|
||||
|
||||
Oj, nu kommer jag inte ihag namnet pa den. Vanta, jag tog ju en bild pa den och har kameran har, vanta... nanapia xozobiotizza nagonting, ursakta men namnet var pa grekiska! Tog stora Blue Star-farjan fran Ios istallet men den hade ocksa problem att angora bryggan! En timme forsenad lamnade den kajen.
Idag har det varit helt stiltje och sanden ar fantastisk! |
|
||||
|
||||
Panagia chozoviotissa. En gammal skorv, skönt att de inte gick ut med den.
Men det låter som en härlig dag i dag |
|
||||
|
||||
Citat:
http://www.faktaomfartyg.se/argostoli_1977.htm NW |
|
|