Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-15, 10:34
mimsy mimsy är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard

..

Senast redigerad av mimsy den 2008-07-15 klockan 10:43. Anledning: Dubbelt inlagt
Svara med citat
Gammal 2008-07-15, 10:43
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Hotell Sissy på Kefalonia

Det verkar som att både Sissy o Lassi har dålig skötsel på sina hotel...tråkigt när sånt händerHoppas ni hade en bra semester ändå
Svara med citat
Gammal 2008-07-15, 10:47

Jodå, kanonväder, fina stränder och turkosblått hav kan aldrig gå fel! Älskar Grekland och atmosfären där så nu spar vi till nästa resa!
Svara med citat
Gammal 2008-07-15, 10:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av mimsy Visa inlägg
Jodå, kanonväder, fina stränder och turkosblått hav kan aldrig gå fel! Älskar Grekland och atmosfären där så nu spar vi till nästa resa!
mimsy: eftersom det blev ett dubbelinlägg så raderade jag ett av dem, men tyvärr raderade jag fel. Kan du skriva igen tror du. Jag ber om ursäkt för mitt misstag.
Svara med citat
Gammal 2008-07-15, 13:45

Hmm, blev lite deletad... Jo, var med min dotter på Kefalonia i slutet av juni och det var jättemysigt men ville ge en liten varning för att boka hotel Sissy om man har svårt att gå eller på annat sätt är rörelsehindrad för backen upp till hotellet är inte att leka med! Inte heller trappan till poolen som består av illa ihopsnickrade och delvis lösa brädor och vassa spikar så man får se upp vart man sätter fötterna! Poolen var smutsig men blev någorlunda rengjord efter tillsägelse från reseledaren. Snåla ägare, 1 rulle toapapper på en hel vecka och 1 omgång handdukar och det var definitivt renare i lägenheten när vi åkte hem än när vi kom... Men utsikten från vår terass var helt makalös och Kefalonia är en vacker ö med många fina stränder, om än i dyraste laget! Kan varmt rekommendera båtutflykten med BBQ, veckans höjdpunkt då vi faktiskt fick se delfiner simma bredvid båten! Men nästa gång blir det Lefkas, inget slår den ön!
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 07:39
Nattfari Nattfari är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Vi kanske var där samtidigt...vi bodde där 28/6 till 5/7.

Håller med om det du skriver, backen upp till hotellet var grym i värmen och trappan ned till poolen halvt livsfarlig, höll flera gånger på att ramla när jag trampade på ruttna plankor. Det gällde verkligen att se sig för!
Men utsikten helt klart är värd klättringen upp, den var helt sagolik!
De sista dagarna hittade vi dock en genväg nerför berget, med en inte lika jobbig backe upp. Man tog vänster vid vägskälet strax nedanför poolen och kom ut nästan på mitten av huvudgatan.

Håller också med om att poolen var rätt äcklig vissa dagar. Man såg till att inte få några kallsupar...
Vi hade även ovälkommet besök av kackerlackor ett par gånger under veckan (kan man ju iofs stöta på varsomhelst).
Det var utlovat städning 3 dgr och byte av handdukar 2 dgr, men de städade bara 2 ggr och bytte handdukar och sänglinne 1 gång. Det var dessutom lite lustigt att de två städdagarna under veckan inföll två dagar på raken . Men vi hade tur och fick faktiskt två toarullar under veckan . Vi hade bara en liten filt till två personer och lite krångel med varmvattnet de första dagarna, men det var å andra sidan var bristerna ingen big deal och vi påtalade det inte heller så de fick ju ingen chans att rätta till det.

Vi var ändå nöjda med Sissy, det var enkelt och basic med precis det man behövde, ett fantastiskt läge med sagolik utsikt över Lixourihalvön och havet, samt rent och fräsht (trots kackerlackorna) och jag skulle inte tveka att bo där igen.
Däremot vet jag inte riktigt om jag skulle kalla det för ett trestjärnigt hotell.

Senast redigerad av Nattfari den 2008-07-16 klockan 07:43.
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 09:12

Vi var där 21 - 28/6, synd att vi aldrig upptäckte genvägen... Men utsikten var verkligen fantastisk, om ägarna bara ansträngde sig lite skulle det kunna vara ett kanonhotell!
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 11:44
Adam Adam är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Hej

Jag var bodde också på Sissy fast första 2 veckorna i juni.

Vädret var det det absolut inget fel på, kanonvarmt hela tiden.

Men som andra har påpekat så var väl kanske inte städningen den bästa
kackerlackor slapp vi tack och lov däremot hade vi små myror men det är ju inte heller helt ovanligt. Sänglinnet byttes 1 gång i veckan och handdukar 2 gånger per vecka.
Toarullarna tog slut två gånger, men om de missade att fylla på så kunde man själv gå och hämta i deras förråd (vi frågade städerskan).

Trappan ner till polen var det några gäster som trampade igenom när vi var där så den manlige (lata) fastighetsskötaren eller vad han nu var spenderade ca 2 timmar på att laga trappan, fast den blev nästan farligare av hans lagning...

Ja poolen var ett kapitel också, första veckan var den kanon, sen tror jag nåt med reningssystemet pajjade. Fast dom kämpade faktiskt med håvar och försökte hålla den ren. Min son hittade till och med en död skorpion i den.

Vi beställde även AC på rummet, vilken givetvis inte fungerade... det tog nästan 2 veckor att få den åtgärdad. Dagen innan hemfärd så fungerade den igen och att få tillbaka pengarna tog längre, de fick vi precis innan bussen skulle hämta oss och det med mycket hjälp av Airtours guiden Kristoffer som ska ha ett stort tack.

Men jag tycker egentligen inte som så många andra skriver att backen skulle vara något hinder eller speciellt jobbig (fast det var ca 30 grader), såvida man inte är rullstolsbunden eller har något annat handikapp.
Är själv normaltränad och likaså min fru och barn och vi hade fasat lite för backen som så många skriver är hemsk. Genvägen ner till mitten av restauranggatan hittade vi iofs första kvällen.

Det som var bäst med hotellet var defenitivt utsikten från balkongen.
Däremot är det lite underligt hur Airtours kan kalla det för tvårums lägenheter när det egentligen är enrummare med sovloft.

//Adam
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 12:52
Mackapär Mackapär är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Tråkigt att höra att sissy har gått ner sig så. Vi var där förra sommaren och det var helt underbart .Enda som var lite läskig var trappen ner till poolen kanske men var inte så farligt.

Städerskan kom till vårt rum varje dag och bytte lakan och handduk och diskade osv.

Toalettpapper köpte vi själva, det kan man ju knappast gnälla på att det inte finns på ett lägenhetshotell, är ju inte särskilt dyrt heller. Fanns det kvar några katter där? Då var de söta kattungar, men de kanske är sommarkatter som har blivit utkastade när de inte är små och söta längre?
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 11:00
masaj77 masaj77 är inte uppkopplad

Verkar tydligen överlag vara lite slött på hotellen. Jag bodde på Thalassa som ska vara 4 stjärnigt +, där skulle det vara byte av sängkläder och handdukar var 3 dag... men icke... dag 7 fick vi säga till och nästa byte kom dan innan vi åkte hem....

För övrigt så var det fint och en mycket vacker ö.. Men vete sjutton om jag inte åker tillbaka till Skhiatos nästa år igen...Det var lite coolare
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:29.