|
|
||||
|
||||
Samiopoula
Hej
9 dagar kvar innan avfärd och här sitter jag för att hitta nya upplevelser till vår semester på Samos! Den lilla ön, Samiopoula, skulle vi vilja besöka. Vi kommer att bo i Kokkari och frågan är då om vi måste ta oss med buss till Samos stad eller till Pythagorion för att hitta en båt? Fungerar det med busstider kontra båttider? Ligger båtarna kvar vid Samiopoula under dagen eller hur brukar det fungera? Hur lång tid tar båtresan - har en som blir lite åksjuk med i sällskapet! Vad kan det kosta? Ni som varit på Samiopoula - är det värt en tur dit?? Hej hopp! Ullis |
|
||||
|
||||
Sv: Samiopoula
Det går turer från Pythagorio till Samiopoula..Ha en jätteskön resa
|
|
|||
|
|||
Hej.
Ja Samiopoula är ju en underbar liten ö som jag absolut tycker Ni skall försöka besöka. Det går ett par båtar från Pythagorion. Den vi åkte med vill jag minnas gick kl 9 på morgonen. Priset var 20 Euro per person och då ingick lunch på ön o lite att dricka på båten. Resan tog c:a 1,5 tim. På hemvägen lite längre då det gjordes ett badstopp. Ja båten låg kvar på ön hela tiden man var där. Hur man bäst tar sig från Kokkari vet jag tyvärr inte. Trevlig resa |
|
||||
|
||||
Jag tror att man kan åka buss från Kokkari till Pythagorion. Men busstidstabellerna stämmer inte så jättebra, man kan få vänta ett tag. Jag vet att t ex Fritidsresor har en utflykt till just den ön där mat och sånt ingår och då åker man ju med deras buss! Hoppas ni får en skön semester!
|
|
||||
|
||||
Det låter som en given utflykt! Får ta och kolla upp busstider kontra båttider på plats! Ev kanske Apollo har någon utflykt hit också - vi får se!!
Tack för svaren!! Tjo hopp! //Ullis |
|
|||
|
|||
Vi åkte med Jannis till Samiopoula och det var en jättetrevlig båttur. Han har en båttur en gång i veckan, tror att det var på onsdagar, utgår från phytagoron. Jannis är en jättekul man, som verkligen vill att att alla ska ska få en trevlig upplevelse, och det får man verligen. Rekomenderar denna båtutflyckt.
mvh helene |
|
||||
|
||||
Citat:
-Kan varmt rekommenderas. |
|
||||
|
||||
Du kan åka buss från Kokkari till Pythagorion men du måste byta buss i Samos stad. Om båten går redan kl 9 från Pythagorion behöver du vara uppe tidigt för att hinna. Kolla busstiderna noga. Finns tidtabell vid hållplatsen bredvid kyrkan i Kokkari.
Finns ju också alternativet att åka med resebyråns egna utfärd, men de brukar ju ta oförskämt mycket betalt. Hur som helst får du det härligt i Kokkari som är min favoritplats på Samos (den 12/9 bär det av igen). Magnus |
|
||||
|
||||
Kapten Jiannis båttur till Samiopoula avgår kl 10.00. Han tar högst 45 passagerare. Vi bokade vår dagstur några dagar innan vi åkte, bara för att vara säkra på att få plats. Kostade 27 e per person (vuxen) Samiopoula var härligt, sandstrand och klart vatten. Tyvärr så blir det endast cirka 45 minuter på denna strand, innan avgång till ön Tsopela Beach, där det är stenstrand. På den ön kunde vi hyra 2 solstolar med solparaply för 6 e. Det är på den ön som BBQ serveras, mkt god mat och mkt skratt när Kapten Jiannis satte i gång att showa. Vi var på den ön cirka 3 timmar. Under båtresan blev vi förfriskade med vin, ouzzi, olika frukter och även på båten showades det en hel del av Kapten Jainnis. Båtresan med Kapten Jainnis är en upplevelse.
Häls Kristina |
|
|