|
|
|||
|
|||
Måste augusti bli dyrt?
Hej på er!
Efter att ha rest ensam i Kykladerna förra året har jag fått blodad tand och ska ge mig iväg ensam i sommar igen. Förra året var jag på Syros och Sifnos, i år tänkte jag starta min resa på Naxos. Är ute efter lugn och ro (åker iväg för att skriva) men vill gärna kunna ta mig med buss till Chora. Har kollat en del på nätet (även här på Kalimera) efter boende kring Plaka, som jag tycker verkar lugnt och skönt. Det verkar hutlöst dyrt. 75 euro för ett singelrum har jag inte råd att betala. Har jag kollat på fel ställen eller kostar det så mycket? Vill gärna, gärna ha balkong och havsutsikt. Det höjer naturligtvis priset, men jag tänkte att det kanske finns hotell som ligger lite off, som har lägre priser. Vad säger ni - var på Naxos hittar jag lugn och ro och hav till någorlunda okej priser? (Anländer den 17 augusti). Hoppas ni kan hjälpa mig! |
|
|||
|
|||
Sv: Måste augusti bli dyrt?
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Det låter intressant. Har varit där och badat i stora vågor med skräckblandad förtjusning. Åsså minns jag många ilskna getingar. Men du har rätt, det var väldigt lugnt. Kanske kan vara nåt... Jag ser fram emot att höra fler av dina intryck. Om du läser detta på din resande fot - ha det så himla skönt och gott!
|
|
|||
|
|||
Ja vågorna var höga första gången vi var där..sen blev det lugnare. Men på andra sidan "byn" om man går runt kröken vid hamnen och sen runt byn efter vattnet så kommer man till en annan enslig strand..där var vi hela sista dagen..jättemysig, men långt till toa och inga facicliteter nära alls...Matsäck gäller ....
(Just nu är vi i Sthlm efter några dagar i Kalmar o Linköping. Skriver när vi kommer hem på lördag.) Lissi |
|
||||
|
||||
Hm, det är svårt det där. Lugn och ro på Naxos, inom räckhåll från Naxos stad, med buss. Finns det? Någon som vet?
|
|
|||
|
|||
Jo, nu har jag kollat vad "vårt" boende hette. Floras Apartments.....Kan rekommenderas!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag tycker att Agi Anna är lugnt // Helén |
|
||||
|
||||
Bra fråga, egentligen. Jag tänker mig nog en plats där grannarna inte festar hela natten (och därmed rumlar runt och stör nattsömnen) och där det inte bara finns turister, utan även grekiskt liv. Men det senare där har knappast med lugn och ro att göra.
(Var i Spanien i början av sommaren och då roade sig våra grannar kungligt med både det ena och det andra hela natten. Tunna väggar gjorde det SVÅRT att sova...) |
|
|