|
|
||||
|
||||
Sista minuten ????
Hej, har just sett en ospec. till Parga
en vecka...med flygtillägg,tot 3199 SEK, men nu när jag ska åka ensam, vill man ha 1200 SEK i tillägg för det. Ruskigt att tjäna så mycket pengar på att någon vid tillfället åker ensam. /JoLo |
|
|||
|
|||
Sv: Sista minuten ????
Citat:
Jag har ju fast boende nere i Grekland, men brukar ibland resa med en kompis/släkting och bara utnyttja flygresan. Kompisen får då ett eget dubbelrum att softa i och jag får en billig flygresa. Där kan man tala om win-win situation . |
|
||||
|
||||
Så där är det alltid, sista minuten med inkvartering är inget för ensamresande.
Men arrangörerna tjänar inte på det om det inte finns enkelrum på hotellen, vilket det ofta inte gör. De får ju ge dig ett rum med två sängar - den andra sängen + flygresa kunde de sålt till nån annan. |
|
||||
|
||||
1200?! Enkelrumstillägget på min sista minuten (Airtours via Ticket.se) i maj/juni i år, låg på ca 350 kr. Bokade ett halvt dygn innan avresa, vilket inte borde ha någon betydelse alls, men i alla fall
|
|
|||
|
|||
[quote=JoLo;141046]Hej, har just sett en ospec. till Parga
en vecka...med flygtillägg,tot 3199 SEK, men nu när jag ska åka ensam, vill man ha 1200 SEK i tillägg för det. Ruskigt att tjäna så mycket pengar på att någon vid tillfället åker ensam. Jag åkte ospecat sista-minuten till Mallorca hösten -03.... Skulle boka via Big travel men ändrade mig och det blev ticket i HBG istället... Resan kostade drygt 3395 sek och hade då inkvartering i dubbelrum. Jag kunde på detta riskera att hamna i en lägenhet med en annan ensamresande person men detta inträffade som tur var aldrig.... Tycker att det låter mycket för en ospecad resa och betala nästan 5000 kr då kan du ju lika gärna åka med apollo och deras erbjudande single by apollo.... Lycka till med vad du än bestämmer dig för... |
|
|