|
|
|||
|
|||
Grekiskt namn till ett husjur
Hej jag vet inte var jag ska posta detta men ja,ja....
Någon som har ett tips på grekiska namn till ett husdjur som jag snart kommer köpa? Skriv gärna om det är han/hon namn och dess betydelse Något tips på namn till ett husdjur? (Vet inte än vilket slags husdjur jag ska köpa.) |
|
||||
|
||||
Sv: Grekiskt namn till ett husjur
Älskar katter. Varför inte Nikitas som betyder segrare.Har man katt säger dom att det skall vara s i namnet
|
|
||||
|
||||
Hund tik = Mitzie Katt han = Nisse
Uffe |
|
||||
|
||||
Har precis fått en ny liten familjemedlem, en röd, tigerrandig kattunge vid namn Thassos!
|
|
||||
|
||||
Här kommer några förslag:
Nestor(Krigarkung i Trojanska kriget) Nikki(segergudinnan) Atena(Vishetens och krigets gudinna) Helios(uttalas eg. Ilios, solguden) Retsina(en sorts vin) Pella(Pelagia) Vasilissa(betyder drottning) Vassilis(kung) Lemoni Koritsi(betyder tjej) Zeus(Gudarnas överhuvud) Hera(Ira, Zeus hustru) Det var några som jag kom på för stunden Mvh. Stina |
|
||||
|
||||
Varför inte Zorba!
|
|
|||
|
|||
Min söta Jack Russel pojk heter Hellas
Eva-Lena |
|
||||
|
||||
Ella är ett flicknamn på svenska.
Ela betyder ju kom hit på grekiska.Bra namn på ett valfritt djur . Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Hej Netwolf
Zorba hette ju åsnan jag åkte Samaria med. Uffe |
|
||||
|
||||
Jamen, då föreslår jag Mythos! Grekiskt så det förslår!
|
|
|||
|
|||
Tzatziki! Ifall det blir en katt är det ju massor av s-ljud... Passar ju fast på en sköldpadda eller varför inte ett marsvin
Mvh P |
|
||||
|
||||
Varför inte Ouzo eller Raki ?
Känner för övrigt en som döpte sin ena dotter till Athina efter staden ! -Det tycker jag är vackert. Även Thira är ett vackert namn. /Homeros |
|
||||
|
||||
Psipsina är ett populärt kattnamn här.
|
|
|||
|
|||
Tack allesammans! Många vackra namn på husdjur Nu fick man mycket att tänka på... Tusen tack Ni får gärna posta fler förslag på namn på husdjur...
|
|
||||
|
||||
Vår katt heter "YEASOU" och det namnet fick hon för elva år sedan!
MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Vit päls? Asproulis, Asproula
Svart päls? Mavroulis, Mavroula Spräcklig päls? Pardalis, Pardalo Grå päls? Grizuoulis, Grizoula Knubbig? Boulis, Boulla, Chondroullis, Chondroulla Rackarunge? (Gatpojke) Alitis (feminina rackarungar är visst okänt) Lat? Tebellis, Tebella |
|
||||
|
||||
Ouzo heter vår Birma.
Chras |
|
|||
|
|||
Katt & hund blev helt uteslutet jahapp... Men idag så åkte vi till en djuraffär och såg massor med söta kaniner små svarta och marsvin...
Så vi skaffade en kanin hona tror vi och ett marsvin hane... Namnen jag tänke på för hona var: Elena eller Athena och hane Sakis (efter den stora artisten i Grekland Sakis Rouvas) eller Baloo (En kille jag träffade i Grekland Rhodos som jag dansade med typ Svårt att välja... Athena är valt för kaninen men det går inte att välja för marsvinet Sakis eller Baloo help! |
|
||||
|
||||
Baloo vore väl gulligt på ett litet marsvin!
|
|
||||
|
||||
Sakis tycker jagHan är ju så söt
Riitta |
|
|