|
|
||||
|
||||
Taxi till Kato Daratso
Hej.
Kommer med flyg vid 23-tiden på lördagkväll (30/8) till Chania. Vet någon vad det kostar till Kato Daratso? Hotellet tar 50 E för att hämta oss, visserligen en hel bil, men vi är bara 2 så jag tycker det blir väl dyrt. Visst borde man komma billigare undan med taxi, det är ju bara 2 mil? //undrar KarinB |
|
||||
|
||||
Sv: Taxi till Kato Daratso
50 € är hutlöst! Jag betalade 25 till Vigla i Kalamaki i april i år.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Låter bra. Fick du pruta då eller var det "standardtaxa"?
|
|
||||
|
||||
Antar att det var standardtaxa, har nog aldrig prutat när jag åkt taxi. Men jag frågar alltid i förväg vad det kostar.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Hej Karin B !
Roligt att se fler som drar i väg på lördag till Kreta. Vi drar oxå 30 /8 men reser redan kl 12:30 Sturup. Var ifrån flyger ni då ? Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Ute vid taxibilarna finns en skylt som anger de priser som gäller, åtminstone cirkapriser och de följs bra. 50 Euro är alldeles för mycket.
En god regel är ju att alltid komma överens om priset före man hamnar i bilen. Kalo taxidi, trevlig resa! lars Kriti sti kardia mou |
|
||||
|
||||
Den skylten var inte där i maj i år. Jag har däremot sett den där innan men inte i år.
//June Citat:
|
|
||||
|
||||
Hej Birgitta.
Vi reser med Sterling från Arlanda. Vid bokningen skulle vid landa 21.15 men det ändrades till nästan 2 timmar senare efter någon vecka. Så det blir en kort kväll Karin B |
|
|