![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja börjar det nån sådan nu i höst i Norrköping? Nån som känner till nåt om det? Väldigt sugen att börja läsa grekiska ska erkännas. Bra inför framtiden och nästa år då det lutar mot att gå någon slags reseledarutbildning.
Mycket tacksam för svar! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag säger till dig som jag sa till Helena för en liten stund sedan, kolla universitetets webbkurser, SU har en i a f. Då spelar det ju inte så stor roll var man bor!
Liselotte |
|
||||
|
||||
![]()
Ska göras! Stort tack. Måste säga att jag inte ens hade en tanke om webbkurser...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Medborgarskolan har en kurs i Norrköping, startar den 1 oktober.
Jag går på Medborgarskolans kurs, provade webkurs först, men det var svårt att läsa på egen hand tycker jag. Jag hade absolut noll förkunskaper. Samt att det är några år sedan jag studerade öht. ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Jag börjar på måndag här i Lund, Medborgarskolan...A1, som jag sökte, fick inte tillräckligt med deltagare så den ställs in , men jag ska prova A2..Där krävs ju mer men jag ska försöka...Får plugga desto mer hemma...och min vecka på Tinos ska innehålla två tim grekiska studier varje eftermiddag, DICIPLINERAT!. Ska ta min värdinna till hjälp vid behov.
Lycka till Martin! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Jo det har jag.....och jag tror att jag klarar detta, men redan vi A1 när man sökte stod att man skulle kunna enkla fraser, alfabetet och kunna konversera lite.....så det var där jag tänkte jag skulle börja...Är det så olika "krav" på olika Medborgarkurser? ..På A2 var högre krav..och jaghade fått löfte att"byta upp! mig om A1 var för lätt....
Men nu spårar vi ur..GREKISKAKURS I NORRKÖPING var trådens namn ![]() Förlåt Martin. Ett gott råd är dock till Dig att ta reda på vad för krav det ställs för det är lika frustrerande att gå för lätt som för svår kurs! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ska kolla mer på detta under nästa vecka, helt klart! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För att få läsa en distanskurs på umeå universitet eller stockholms universitet krävs grundläggande behörighet för högskolestudier och det har du väll inte än om du går i gymnasiet...
Jag har läst grekiska på distans i ett år på umeå universitet, det fungerade riktigt bra, med hjälp av webbkamera blev det som riktiga lektioner, och läraren spelade in föreläsningar som man kunde titta på och sedan var det skriftliga inlämningsuppgifer och tenta som gällde. Men man behöver verkligen vara motiverad och ha möjlighet att lägga mer mycket tid och pusha sig själv om man ska läsa på detta sätt. Lycka till med greklandstudierna vilken kurs du än väljer. Ett tips är att börja öva in det grekiska alfabetet innan kursen börjar (om du inte redan kan det). Mvh Ann Senast redigerad av NewAnn den 2008-09-13 klockan 16:25. |
|
||||
|
||||
![]()
Anmälde mig till Grekiska steg 1 nu i tisdags, känns väldigt kul!
![]() ![]() ![]() Ingen annan här på Kalimera, som också ska gå? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Martin
Förr i tiden så låg Grekiska Föreningen (klubben kallades den då) mittemot Rådhuset, på hörnan ut mot Drottninggatan, diagonalt över från torget. När du har lärt dig prata lite kan du kanske gå upp där ibland och träna på att konversera. Det tror jag inte de har något emot, tvärtom. Jag vet flera som tränat på att prata just på det sättet. Men kolla adressen! Det är nog rätt troligt att de har flyttat sedan dess... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Ann |
![]() |
|
|