![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Ny medlem i forumet som jag har spanat in under en längre periode. Skall till Platanias och hotellet Varouxakis 2 oktober. Skall bli underbart. ![]() Min fråga är till er som har mer erfarenhet av Grekland och det grekiska köket är finns det något liknande vanilj yoghurten vi har hemma. Typ Tiger yoghurten??? Låter kanske löjligt att tjata om det men har en son som lever på slet Tiger yoghurt med smak av vanilj. Det kan gå bra med päron eller jordgubb bara den inte har klumpar. Det enda han äter utom yoghurt är en barnmatsburk om dagen. Han är snart 6 och har Down Syndrom. Dom som har erfarenhet av DS vet att dom kan vara stöniga så in i bomben ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, det finns slät yoghurt med olika smaker. Min yngste son som också var ruggigt bestämd som liten åt bara sådan med jordgubbssmak i många år. Råkade man köpa en med bitar så var han hellre hungrig.
Tyvärr minns jag inte vad den heter, men jag har råka se fabrikatet någon gång på internet, så jag kan googla lite bland grekiska mjölkprodukter, så kanske, kanske jag hittar den. |
|
||||
|
||||
![]()
Tror att märket "Noy Noy" har barnyogurth i olika smaker och utan bitar! Vi köpte den när vår första var liten! Bla finns banan och jordgubb, vanilj vet jag inte...
Lycka till! |
|
||||
|
||||
![]()
Har hittat hemsidan, bara att googla på "noy noy" så kommer du rätt!Barnyogurthen finns i smak av persika, banan,jordgubb och naturell.
Produkten borde finnas i alla matvarubutiker och minimarkets |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaren Elisabet och Litentuva.
Jag googlade lite efter Noy noy och hittate visserligen en sida på greska vilket jag inte kan en jota av. Men det såg ut som om det var dom där pyttesmå burkarna som man ger till små små barn. Martin är snart 6 år och suger lätt i sig över 2 liter om dagen. Vilket öde att stå och hälla över dom där pyttesmå burkarna i våra thermosar som vi brukar göra i ordning för vi drar i väg till stranden. Men nu har jag ett märke att leta efter så kanske det finns större burkar med. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Noynoy har inte bara barnyoghurt utan även större förpackningar med smaksatta yoghurtar, men om det finns större än ca 2-2,5 dl-förpackningar vet jag inte, och det räcker ju inte heller långt.
Men det finns fler märken, det var inte noynoy vi brukade köpa. Det finns också en del drickyoghurt och mjölkdrinkar i olika storlekar att köpa om han gillar sådant. |
|
||||
|
||||
![]()
Sitter här och småler... Har också en son m DS och när vi åker till Platanias har vi alltid med flera paket frysta Lithells Hots...han är nämligen beroeende av dem
![]() ![]() Ha det så gott och hälsa Platanias ![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Malin.
Ja då känner du till det hele med DS. Och visst är dom väl för sköna med sina vanor. Det som är synd är jo att han värkligen inte äter något annat. Inte godis eller glass. Och forsöker en med tvång bara så han får smaken i munnen blir han så arg och förkrossad så det tar en stund innan han kan förlåta en. Och det hjälper inte. Han vill inte ha mer. Och överallt vill dom jo så gärna sticka till han en godisbit eller slickepinne. Men han har lärt sig att ta emot nu och sedan får pappa ta hand om det vilket han inte är lessen för(godisgrisen). Det är jo så tråkigt att förklara att han tycker värkligen inte om det. Folk kan jo tro att vi är av den sunda sorten och inte låter honom få äta godis vilket är så fel det kan bli. |
![]() |
|
|