Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-12, 20:33
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard känner ngn till Kamelia ?

Ska vara ett litet 6-rumshotel (Lgh) på västra sidan hamnen i kokkari. Fritidsresor har charter dit. Har också kolla La Plage på östra sidan. Har någon bott på ngt av dessa ställen eller hört nåt ? Verkar vara enkla, typiskt grekiska lgh hotel med bra priser. Egentligen vill vi ha pool men de hotellen i Kokkari var bra mkt dyrare.
Finns det allmän pool / typ bar med pool till någonstans i Kokkari ?.
Svara med citat
Gammal 2008-10-13, 14:41
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: känner ngn till Kamelia ?

Har bott i närheten av La Plage och tror nog att läget i badhänsyn är bättre där. Det ligger vid den stora stranden med solstolar osv. Någon allmän pool såg jag inte till när vi var i Kokkari, men det var några år sen.
Hoppas ni får en fin resa!
Svara med citat
Gammal 2008-10-13, 19:23
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Blue Sea hotel, som vi bodde på i somras, har poolbar. Ilias bar heter den. Lugnt, sköna solstolar. Stora sejdlar med öl. Jag rekommenderar dock inte att äta där. Tror hotellet ligger nära La Plage (har ett vagt minne att vi promenerade förbi ett hotell med det namnet, men kan minnas fel).

Hoppas ni får det bra!
Aina
Svara med citat
Gammal 2008-10-14, 09:08
Mannas avatar
Manna Manna är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Har inte bott på La Plage men väl på både Blue Sea och Kalidon som ligger nästan vägg i vägg med La Plage. Samtliga är små enkla grekiska hotell med trevlig personal och juste standard. La Plage ligger ur badsynpunkt klart bättre än Kamelia. Dessutom är det helt OK att nyttja poolen och baren på Blue Sea. Om du absolut vill ha pool på hotellet tror jag inte att Blue Sea (med Apollo) är så mycket dyrare än La Plage.

Ha det bra!

Manna
Svara med citat
Gammal 2008-10-15, 00:30
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej och tack alla för svar/tips om boende osv.
Hmmm jo ur badsynpunkt tror jag nog oxå på La Plage plus har funnit en del trevliga rek ang det hotellet men uteplatsen m markterass ser ju så nice ut på bilden på Kamelia...vill gärna ha en lite större markterrass och lite skön em/kvällssol vilket det verkar vara där ? Det kan väl inte vara så långt ändå till lilla hamnen i Kokkari plus the square osv verkar ju ligga jättenära. Bra på kvällen om man e trött liksom. Strandmässigt lockar mer Lemonakia o Tsamadou mfl stränder utanför stan mer än "bystränderna" de verkar för blåsiga. Kanske alla stränder är blåsiga i Kokkari pga nordläget. Sonen är större nu så det funkar nog men...börjar ju nu fundera smått på ett åka till Kefalonia / byn Skala istället ? Samos skall jag givetvis åka tillbaka till men kanske inte sommarn 2009. Oj oj beslutsnojja...fast det är lite kul att hitta fler ställen som lockar o med bra priser ! Älskar att planera o fantisera nästan lika mkt som å resa, ha ha.
Tur att jag bestämmer resmålen i familjen - skulle aldrig klara att ngn annan planerade semestern :-) det vore bara fööör tråkigt. Min semester har redan börjat för sommar 2009 - the BIG plan ! som aldrig följs så väl på plats men kul har jag ! Resten av fam fattar ingenting - de vill bara till stranden eller nåt ! ha ha
Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 17:31
Gineka Gineka är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Hej,

På Kamelia edet enkelt och ni sköter er själva (alltså ingen bemannad reception eller liknande), ligger högt upp, ge ett starkt önskemål att du vill ha seaview. Nära till allt..

Vad gäller pool, finns flera hotell med pool i Kokkari. Fråga på plats i reception om ni får nyttja poolen fast ni är boende på annat hotell. Eller ta reda å om dem ev tar ut en mindre avgift för poolanvändandet!

Annars, be och få assistans av reseledningen på plats.

Ha det bra!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:26.