![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hittade just denna notis!
Strejk lamslår Grekland Världen 20 okt 17:56 Grekland kommer på tisdagen lamslås av en dygnslång storstrejk. Flygresor till och från landet ställs in när flygledarna lägger ner arbetet under fyra timmar. Övriga allmänna kommunikationer ligger nere under ett dygn. Strejken har utlysts av de två största fackliga organisationerna och är en protest mot den borgerliga regeringens ekonomiska politik. Bland annat gäller protesterna planerna på en privatisering av Olympic Airlines och försämringar av pensionssystemet, skriver E24. Nå'n som drabbas? Anki |
|
||||
|
||||
![]()
hm ok då hoppas jag att den tar snabbt slut för jag ska ju flyga ner på torsdag....
![]() Det händer ju tyvärr då och då....usch stackars alla som bor där nere... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så här skriver Sydsvenskan om storstrejken imorgon : http://sydsvenskan.se/varlden/articl...-Grekland.html
//Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj oj...nära ögat
![]() Det är ju rätt ofta grekerna storstrejkar...hoppas det ger avsett resultat! På lördag vill jag INTE ha strejk! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
och jag vill INTE ha det på to!!!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet ialla fall en som är lycklig, sonen måste åka buss till gymnasiet och eftersom ingen går idag ligger han i sängen och trynar.
Dottern ihuset travade iväg i morse, hon har gångavstånd och har ännu inte kommit tillbaka. Det brukar inte vara alla lärare som strejkar. Annars står mycket stilla i Grekland idag, men strejken brukar bara vara ett dygn så ni som åker till Grekland senare i veckan kan vara lugna. Monica |
![]() |
|
|