|
|
|||
|
|||
Genuin by?
Vi planerar att återvända till Kreta sommaren -09. I juni -07 åkte vi till Kato Stalos en vecka och trivdes jättebra. Nu tänker vi åka två veckor och Stalos känns lite smått och "ogenuint", alltså inte så mycket att vila ögonen på, förutom den härliga stranden (god mat hittade vi dock lätt!). Vi letar efter en mera genuin by med fin sandstrand, lugn och ro, gärna ett bageri (!) för frukostbrödet och hyfsade kommunikationer för lite utflykter. Tankarna kretsar kring västra Kreta, men det är inte nödvändigt. Kan någon tipsa om något?
Lars |
|
||||
|
||||
Sv: Genuin by?
Kan ju inte låta bli, nu när jag fått en ny favoritby på listan... Rekommenderar Kalives, Kalives eller Kalives
Läs gärna längre ner under Kreta-forum. Där är vi några stycken som berättar om Kalives i lite olika trådar. Annars får du gärna ställa frågor. Kan berätta att de iallafall har två bagerier, vad jag vet |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jag kan också rekommendera Giorgopolis.Lungt och fint med bra bad och allt som behövs i mat och dryckesväg.Om ni ska besöka kretas enda insjö,så fortsätt förbi den och ni ska finna utmärkta genuina tavernor.
aake |
|
|||
|
|||
Ojdå! Tack för snabba svar! Nu fick jag lite att bita i. Kalives och Georgioupolis...
Är det någon mer som vill sätta myror i huv´et på mig med ett tips? |
|
|||
|
|||
ja absolut Geo!!!varit där 6-7 ggr.med barnen en lång strand ,bra restauranger stort allmänt poolområde,lekland och inte mycke trafik.Vi brukar bara ta flygstol och boka hotel privat finns många mysiga och billiga .Geo är betydligt billigare än både Chania och Rehethymnon.
Lycka till!! /katarina |
|
|||
|
|||
Håller helt med Emy, åk till Georgioupolis. Har också varit där och det har blivit vårt smultronställe. Vi tar också flygstol och bokar privat boende, lätt,smidigt och billigare.
|
|
|||
|
|||
Förresten kan du läsa mer om Georgiupolis på Rethymnonsidan!
|
|
||||
|
||||
Om ni åker charter tycker jag att Kalives, Almyrida (öster om Chania) eller Paleochora på södra Kreta skulle passa era krav mer än väl.
|
|
|||
|
|||
Hej
Paleochora eller Georgiopolis - har bott i Geo 2 gånger och kommer att åka tillbaks till Pal igen, vi var där 2 veckor i september. Älskar detta ställe //Oliven |
|
|||
|
|||
Joppan här!
Kan bara instämma med föregående- och framför allt kloka talare, Georgioupoilo är nåt visst!!! Har ju som ni vet varit där x antal ggr och kommer att åka dit igen, när vet man aldrig. /G-poli-tokan |
|
|