|
|
|||
|
|||
Kalimerafest i Lund!
Jag inbjuder till Kalimeraträff i Lund lördagen den 12 /11 Det kan väl vara dags för oss söderutboende att träffas över en bit mat! Umeå med flera orter har ju sina lokala träffar och vi ska väl inte vara sämre!! .....
Jag ska kontakta en restaurang med namn EROS i Lund, men måste innan dess veta på ett ungefär hur många som är intresserade i dagsläget... Jag tänkte mig att jag får ett antal intresserade och kan preliminärboka bord och få menyförslag..Sedan (och det är viktigt), måste ni själva i ca 14 dagar innan festen BEKRÄFTA ert intresse genom att ringa restaurangen och uppge namn och säga att ni tillhör Kalimeragänget. Likaså även själva avboka direkt till restaurangen om ni får förhinder.... Det är ju viktigt att inte restaurangen har bord bokade som inte utnyttjas...Det blir enklast för mig så jag inte får stå som ansvarig för bokade bord som inte fylls! Alltså: Meddela mig först via inboxen eller här under denna veckan om ni tror att ni kan komma så jag har en liten aning om hur många vi kan bli innan jag tar första kontakten med EROS, så får ni mer besked här senare.Jag förstår om en del inte kan veta nu om ni kan i november, men det är ju bra om jag vet på ett hum när jag tar kontakt med restaurangen som sagt! Jag är alltså initiativtagare, men inte den som står för ev underhållning eller så...Det får vi alla göra! Det vore skoj om vi blev ett glatt gäng som kan förgylla en grå novemberkväll tillsammans! Jag återkommer när jag vet mer! |
|
||||
|
||||
Sv: Kalimerafest i Lund!
Den 12 nov är noterad i stooora almanackan
Zanét Zissis |
|
||||
|
||||
Här också
Riitta och Leif |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Vi blir två till som kommer!!!. De ska bli skojsigt ...
|
|
|||
|
|||
Nu är vi ett dussin! Härligt!
|
|
||||
|
||||
Äntligen en Kalimera-fest där det både passar med datum och plats.
Om vi kommer en eller två kan jag dock inte svara på ännu men jag ska nog få sambon dit jag vill . Celbe |
|
|||
|
|||
Du verden for en hjelpsomhet! Det er jo ikke tvil om at man føler seg velkommen her. Jeg skal undersøke både tog og buss. Søte sjåfører er jo ikke å forakte...
Tusen takk for overnattingstilbud også! Men det hadde kanskje vært deilig med en dusj og litt privatliv etter en lang tog- eller busstur. |
|
|||
|
|||
Xristina!
OM Du bestämmer Dig för att komma till festen kan Du skriva i min inbox så hjälper jag Dig att hitta vandrarhem eller billigt hotellrum om Du föredrar det! |
|
||||
|
||||
Citat:
http://www.lund.se/templates/Page____735.aspx Ruby |
|
||||
|
||||
Hepp!
Vilken bra idé! Jag kommer gärna! Jag ska genast boka in den 12/11! Tim undrar om det är så att han också kan/får följa med? Är det någon åldersgräns på Eros? /Robban i Malmö |
|
|||
|
|||
Så kul om ni kommer! Jag tror inte att det är åldersgräns där! Kan inte tänka mig det om det dessutom är ett stort sällskap! Just nu är vi över 20!
|
|
||||
|
||||
Det var ett friskt initiativ, Lissi!
Vi gläder oss också till att vara med, Jens och jag. Helgen är spikad och vi laddar med gott humör och god aptit på grekisk mat och prat om allt grekiskt (och kanske annat). Det ska bli SÅ kul med ännu en liten Kalimera-träff! Marianne |
|
|||
|
|||
Det er ikke så ofte jeg skulle ønske jeg bodde i Sverige, men...
|
|
||||
|
||||
Citat:
//Zanét |
|
|||
|
|||
Hvor langt er det fra Gøteborg til Lund med tog (om det går tog...) eller evt. buss? Og finnes det noe ålreit bed&breakfast i nærheten av Eros?
|
|
|||
|
|||
Xristina!
Jag har kollat SJ..Du kan , om Du bokar just nu-biljett åka från Göteborg till Lund för 147 kr...tåg 11.40 från GBG t ex.....tillbaks dagen efter samma pris om Du bokar via nätet och det går ett tåg t ex 9.22 eller 11.22 som tar under 3 tim! Jag kan kolla mer om Du är intresserad...Logi kan säkert fixas! Vi har ett par som ev ska bo här, men madrass på vardagsrumsgolvet kan vi erbjuda! Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
|||
|
|||