|
|
|||
|
|||
Super Economy
Kan nu glatt meddela alla er som väntar på att köpa billiga färjebiljetter att vi nu köpt årets Blue Star Super Economy biljetter för 10 Euro per person. Väntar dem hem i brevlådan om ca en vecka. Kostnad för två blev 35 E, dvs nästan halva priset mot vad det skulle kostat om vi köpt biljetterna på plats. De kostar då 30 E per person.
Valde i år att åka färja ut till Naxos o flyga med tidiga morgonflyget tillbaka fr Naxos till Aten. Kostnaden för flyget blev 132 E för två vuxna. Nu är det bara att börja den trevliga planeringen av boende mm. En längtande Kicki |
|
||||
|
||||
Sv: Super Economy
Hvordan fik du de billetter? Jeg skrev til Blue Star om Super Economy billetter for nogen tid siden, men de svarer ikke tilbage. Det er vel ikke muligt at købe dem online?
|
|
|||
|
|||
Vi har köpt dem via en grekisk resebyrå som jag fann här på nätet. Har skickat deras mailadress till dig.
Vi köpte av dem redan förra året o det funkade alldeles utmärkt. Kicki |
|
||||
|
||||
Hej Kize!
Jag försökte skicka ett privat meddelande till dig, men mailet returnerades. Jag önskar också adressen till resebyrån du använt. Tacksam för hjälp. /Ofelia |
|
||||
|
||||
Vi beställde förra året via greekferies hemsida.
www.greekferries.gr. Det kostade 15+17€ per försändelse och vi fick biljetterna levererade efter bara ett par dagar med rek. post. Totalt betalade vi 72€ för 4 biljetter Piraeus-Paros, alltså inte lönsamt om man bara är två som åker. Avgiften på tot 32€ är densamma oavsett hur många biljetter man beställer vid ett och samma tillfälle, så vet man även var i från och när man skall åka tillbaka, då blir det en slant över till annat. Kize- vilken resebyrå handlade ni från? // Helén |
|
|||
|
|||
Hej igen!
Vi betalade som sagt enbart 15 euro för avgiften oavsett hur många biljetter man köper. Då får man avi i brevlådan o får hämta ut brevet på vår ICA-affär, rekommenderat. Väntar det nu i veckan. Vi handlade i år liksom förra året av Paleologos resebyrå på Kreta. Mailadressen till tjejen vi handlade av är: natasa@paleologos.her.forthnet.gr Var lite osäker på om det var ok att skriva ut den här eller inte. Men här kommer den iallafall. Kicki |
|
|||
|
|||
Jag brukar ringa direkt till Blue Star, telefonnummer finns på deras hemsida, och boka dessa biljetter där. De drar beloppet, utan avgifter eller tillägg, från kontokortet. Biljetterna hämtar man sedan på deras kontor. De har ett kontor precis vid färjan i Pireus.
//Matte |
|
|||
|
|||
Citat:
Det är alltså http://www.bluestarferries.com/ du pratar om? Bara ringa dit och sen uppge sitt kontonummer alltså? Låter ju perfekt! |
|
|||
|
|||
Ja, precis.
Jag brukar ringa kontoret i Pireus, du hittar deras nummer på hemsidan. //Matte |
|
|