|
|
|||
|
|||
Saganaki recept önskas!
Jag har köpt en Saganakiost. Hur tillreder jag den på bästa sätt? Hur gör ni andra? Många recept, tips och ideér mottages tacksamt. Det är ju lite trist om jag aldrig kommer till skott och använder den. |
|
||||
|
||||
Sv: Saganaki recept önskas!
Det behövs egentligen inget recept.
Jag dubbelpanerar min ost när det är dags. Vänd i mjöl, vänd i ägg, vänd i skorpsmulor. Klart. Har testat med frityrsmet och det blev en flopp. Vissa kommer att hävda att det räcker med mjöl. Okay, jag ger mig men jag brukar göra Saganaki i stekpannan. Fritösen luktar så illa. Uffe |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Har du fått tag på "riktig" ost som lämpar sig för saganaki alltså hård ost tycker jag den blir bäst A la naturale.... du steker den i olja nästan som om den blir friterad, pressar sedan citron över och äter på en gång!
Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Du vet att om du går in på Matrecept så hittar du ett bra recept på saganakistänger. Titta till vänster i det blåa fältet om Grekland så klicka på Matrecept. Det var lustigt för stunden innan sa min son så här. Det är så gott med varm ost och då sa jag att vi åt det på Kreta Saganaki. Lycka till! Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Citat:
Det hade jag missat, att det fanns recept där. Tack för informationen! Men....finns det inget annat man göra med den osten än att steka den? Fritera den? |
|
|