Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-28, 12:16
Kalmar-Maria Kalmar-Maria är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Golden Sand - Kato Daratso

Vi ska åka till Kato Daratson, hotell Golden Sand i juni med Ving Resor. Nu när jag läser om hur dyrt det blivit i Grekland börjar jag dra öronen åt mig och funderar att beställa till halvpension (frukost och middag) på hotellet så att man vet hur mycket det kommer att kosta. Vi är en familj med två pojkar som är sju och nio år. Är det någon som har haft halvpension och som kan berätta om maten? Ska man boka genom Ving eller kan man boka själv?
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 14:41
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Golden Sand - Kato Daratso

Vi har bott på Golden Sand för ett par år sedan, och vi hade frukost (gratis, pga hotellet klantade sig). Det var grekisk joghurt, flingor, bröd, pålägg, ägg i någon form, juice, te, kaffe. Trevligt, men jag vet inte om jag hade betalat för det... Det blev lite enahanda, jag vill gärna variera lite. Men vi slapp handla, laga och diska!

Om ni äter middag på hotellet varje kväll, då är ni bundna dit och kommer inte ut på andra tavernor. Det blir lite trist, för då ser ni bara hotellet. Det är ganska "dött" på området på kvällarna, så vi går gärna iväg till Agii Apostoloi för att äta (10 min promenad), eller så tar vi taxi till Chania (6 euro). Det är roligare, då kan man uppleva lite annat.

Men allt beror på ens villkor, har man småbarn och vill inte röra på sig, då är det kanske OK. Men jag skulle inte ta det...
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 18:09
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar-Maria Visa inlägg
Vi ska åka till Kato Daratson, hotell Golden Sand i juni med Ving Resor. Nu när jag läser om hur dyrt det blivit i Grekland börjar jag dra öronen åt mig och funderar att beställa till halvpension (frukost och middag) på hotellet så att man vet hur mycket det kommer att kosta. Vi är en familj med två pojkar som är sju och nio år. Är det någon som har haft halvpension och som kan berätta om maten? Ska man boka genom Ving eller kan man boka själv?
Hej!
Reser ni från Kalmar? Då kanske vi åker med samma plan . Vi åker den 11 juni, och ska bo på lägenhetshotell Esperides i Kato Stalos.
Det är tredje resan för maken o mig till Kreta, och denna gången följer dottern med fästman med . Tidigare har vi bott en gång i Agia Marina, precis vid gränsen till Kato Stalos, och senast i Tavronitis, mellan Maleme och Kolimbari.
Vi kanske ses .

Abi
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 19:14
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej!
Vi bodde på hotellet i två veckor sommaren 2008, åkte med Airtours. Hotellet var väldigt trevligt, och vi åt lunch vid poolområdet ganska ofta men aldrig middag. Jag skulle nog inte boka halvpension med middagar på hotellet, inte för att maten skulle vara dålig på något sätt, utan mest för variationen. Dessutom var hotellet ganska dött på kvällarna. Det finns inte så många restauranger runtomkring, de flesta restauranger finns på hotellen (de restauranger som finns är bra!) men räcker inte det så ligger ju Chania nära och det är hur smidigt som helst att ta bussen in till stan. Den stannar utanför ett intilliggande Apollohotell när man kommer hem, åker man in så kan man hoppa från andra sidan av vägen. Agii Apostoli ligger på promenadavstånd, men jag tyckte det var läskigt att gå dit på kvällen i mörkret med barnvagnar och massa bilar som kom farandes.
Under våra två veckor var vi ganska bekväma av oss och åt oftast middag på restaurangerna som fanns runtomkring. Vi var inne i Chania 3 gånger och i Agii Apostoli en gång för att äta middag.
Hur ni än gör så hoppas jag ni får en riktigt trevlig resa!!
//Outi
Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 11:45
Kalmar-Maria Kalmar-Maria är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Tack för era svar! Vi har varit iväg på en del resor till bland annat Gran Canaria när barnen var små och har då valt all inclusive alternativ eftersom det varit enkelt och bra. Men nu börjar ju killarna bli så stora att de är "rumsrena" att ta med ut på taverna så vi tänkte väl så när vi bokade till Kreta att det är kul att prova lite olika ställen, det är ju roligast! Att jag började fundera på halvpension var smålänningen i mig att det skulle bli för dyrt... När man har barn så kan man ju inte hoppa över att äta något på dagen och då blir det två måltider ute. Hur mycket kostar en lunch och middag för en familj nu, det var så länge sedan vi var i Grekland...
Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 20:58
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi brukar äta lunch på stranden, man kan köpa Grekisk sallad för ca 4 euro, hamburgare för 2 och toast för 1,5 från Kantinan. Handlar man mat på INKA så kan man fixa sin egen sallad att ta med till stranden... det gjorde jag många gånger. Och dricka/vatten fick plats i lilla kylväskan.

Middag brukar gå på ca 40 - 50 euro, vi är två vuxna och två tonåringar, vuxna dricker vin och barnen läsk. Ofta tar vi olika smårätter och delar på allt...

Hoppas detta hjälper dig att planera lite bättre!

Och ta med en ficklampa, det är bra att ha - tex när man går och nattbadar i havet!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:57.