![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hallåj !
Snart bär det iväg till älskade Kreta ![]() Vi brukar larva oss iväg till Apoteket å köpa mag-, huvud-, småsår-, mygg - medikamenter... Det som kallas "reseapotek" ![]() IBLAND har man haft användning av dylikt. Ibland har man struntat i / glömt ![]() OCH det sägs att mycket av det mesta är billigare på Kreta än i hela avlånga apoteksmonopoliserade Sverige ![]() Äre nån såm vet hure e me de ? //Guppel gupplar snart på resväskeinnehållets preliminära förteckning ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
.....hm....har köpt nån smärtlindrade salva åt en polare, och han säger att det är ca 4 ggr billigare än i Sverige. Personligen har jag nån gång köpt ranitidin-medikamenter, och dom är ca halva priset mot Sverige. Där tar min abbetekserfarenhet av Grekland slut.....
![]() Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
![]()
Kjøpte en pakke paracet på siste tur til kr. 4,-
![]() I Norge koster samme pakken kr. 25,-! Har også handlet endel medikamenter mot matforgiftning. Husker ikke noen priser, men det var VELDIG effektivt... Laila |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det där med VELDIG verkar stråålande bra - jeg taer dette gjennest intill meg ! ![]() Å prisskillnaden på paracet ä ju märkligt stor - eller är jag fel ute ? ![]() // Sällan-sjuk-GUPPEL |
|
||||
|
||||
![]()
När vi är i Grekland passar vi på att proviantera på Farmakeio eftersom det är mycket billigare än i Sverige.
Läkemedel ska man vara försiktig med, men vet man vad man ska ha är det inga problem, inte för oss i varje fall. Aspirin, Nurofen, Panodil etc har samma namn och styrka som här. Likaså gör vi våra tandläkarbesök när vi är där nere. //Zanét |
|
|||
|
|||
![]()
.......tandläkarbesök i Grekland rekommenderas.....Då tjänar ni in flera extra resor dit....
![]() Jag går alltid till tandläkarn när jag är på Karpathos och har t.o.m rotfyllt.....utan bedövning! Så lätt var han på handen.....Dimitrios Spanos heter han och är utbildad i Canada med utrustning som var bättre än i Sverige...Bl.a så tog han en röntgenbild som direkt visades på hans dator så att jag såg också....Vilket naturligtvis underlättade för mej som patient. Funkar inte gaddarna, funkar inget.... Mvh, Mikke (ok gaddar) |
|
||||
|
||||
![]()
Läste nånstans igår att man gjort en undersökning där man jämförde priser på 14 olika produkter och vad gäller huvudvärkstabletter så var Grekland billigast av alla.
![]() Agge |
|
|||
|
|||
![]()
hehhe vet att dom i norra grekland åker till bulgarien o fixar gaddarna billigt som F\\\\\N
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat: