|
|
|||
|
|||
Reselakan?
Hej, funderar på hur standarden är på mindre billigare pensionat i Kykladerna. Behöver man ta med eget reselakan?
|
|
||||
|
||||
Sv: Reselakan?
Du behöver inte ta med lakan till Grekland. Även enkla pensionat har lakan och handdukar. Badlakan för stranden är dock bra att ta med.
Eva |
|
|||
|
|||
Nej, lakan är helt onödigt att ta med! Renare och mer väldoftande lakan finns inte än de man får i Grekland....Tyvärr, angående doften för en allergiker
Lissi - som lätt får utslag.... |
|
|||
|
|||
Angående badlakan, så finns det billiga badlakan att köpa i Grekland, de är tunna och torkar snabbt, priser fr 5 euro till 20 euro. De billigaste duger gott på stranden.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Inte sälla ingår transfer till hamnen när man lämnar boendet (de skall ju dit och ragga nya gäster) // Helén |
|
|||
|
|||
Då har jag en fråga angående sovsäck?
Är den då bara till för att ha på båten när man åker runt till öarna? Känns lite onödigt isf?! |
|
|||
|
|||
Ja, inte behöver du den på hotell eller pensionat iallafall. Jag har haft med mig en liten resesovsäck några år och den har varit användbar om man vill "sova över" på en lång båtresa eller tar en natt på camping då man vill hålla nere budgeten eller inte hittar något ledigt rum. Men det är ju lite extra att bära runt på, och direkt nödvändig är den inte.
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Hej! Sidenreselakan, sydda som en sovsäck, är toppen både när det är lite kallt och fuktigt på våren samt när det är som varmast. Värmer ganska bra på båtresan också. Tar ingen plats och lätta att skölja upp. Vi har alltid med ett sådant i packningen. Finns på butiker som säljer camping-grejor samt internetbutiker för sidenkläder.
MVH Ingegerd |
|
|