Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-21, 17:01
Challe Challe är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard prisfråga?

Hej!
Första resan till Grekland, och det verkar vara ett bra resmål jag och min kompis valt
Har läst igenom forumet och fått massor med tips!
Men nu har jag lite egna frågor som jag inte hittat något svar på.

Jag tänkte fråga om prisnivån på Thassos. Exempelvis om någon som vart där nyligen kommer ihåg hur mycket en öl kostar, ett glas vin, en maträtt, en vattenflaska, bröd på bageriet, youghurt från mataffären m.m. Om ni kommer ihåg ungefärligt alltså. Har sett i forumet att ni jämför prisnivåerna med andra öar och att det är relativt billigt på Thassos, men då jag aldrig varit i Grekland förut så vet ja inte vad prisnivån är överhuvudtaget..

Sen tänkte jag även fråga om lokalbussen, om någon vet vad det kostar att åka med den och om det är bra förbindelser mellan de olika byarna på ön? Och även om man kan ta sig med lokalbussen+färjan till Kavala på lördagen, då jag läst det ska vara en stor marknad där som verkar kul att gå på!
Eller vet ni om man får reda på det av resebolaget när man kommer ner till Thassos?

Vi ska åka nu i mitten av juni till Skala Potamias med Airtours
Lääängtar!!
Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 16:49
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: prisfråga?

Hej!
Att åka med lokalbussen från Limenas (Thassos stad) till Golden Beach kostade 3€ tor 2006. Tror inte det har blivit så jättemycket dyrare.

Hälsningar
Hillevi
Svara med citat
Gammal 2009-06-13, 14:42
Cinderella Cinderella är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Sv: prisfråga?

Citat:
Ursprungligen postat av Challe Visa inlägg
Hej!
Första resan till Grekland, och det verkar vara ett bra resmål jag och min kompis valt
Har läst igenom forumet och fått massor med tips!
Men nu har jag lite egna frågor som jag inte hittat något svar på.

Jag tänkte fråga om prisnivån på Thassos. Exempelvis om någon som vart där nyligen kommer ihåg hur mycket en öl kostar, ett glas vin, en maträtt, en vattenflaska, bröd på bageriet, youghurt från mataffären m.m. Om ni kommer ihåg ungefärligt alltså. Har sett i forumet att ni jämför prisnivåerna med andra öar och att det är relativt billigt på Thassos, men då jag aldrig varit i Grekland förut så vet ja inte vad prisnivån är överhuvudtaget..

Sen tänkte jag även fråga om lokalbussen, om någon vet vad det kostar att åka med den och om det är bra förbindelser mellan de olika byarna på ön? Och även om man kan ta sig med lokalbussen+färjan till Kavala på lördagen, då jag läst det ska vara en stor marknad där som verkar kul att gå på!
Eller vet ni om man får reda på det av resebolaget när man kommer ner till Thassos?

Vi ska åka nu i mitten av juni till Skala Potamias med Airtours
Lääängtar!!
Kanske har ni redan åkt, men jag svarar ändå. En öl i affären kostar ca 0:55 € för en halvliter Edelsteiner. 3 små yoghurt går på 2:90 €, en öl ute ca 2-2:50€, 0,5L husets vin på restaurang 3:50€, moussaka 6€, varmrätterna ligger kring 6-10€, för 2:40€ får man 6x1,5Lvatten. Visst kan priserna variera, vi har handlat mycket i en supermarket som heter Albatross. Dom har bra priser, tycker vi. En 5L-baginboxvin kostar 8:15€ där. Hoppas ni får en bra semester!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.