![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Finns det några bra diskotek i platanias? Skall ju ner i 2 veckor och då finns det ju tid för någon utekväll
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Beror lite på vilken ålder du har...
![]() ![]() ![]() Malin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Okej tack för svaret. Vi är 24 år, så vi är väl medel gamla
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
24, då räknar jag er som yngre
![]() ![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag gillar Eclipse
![]() Kram |
|
|||
|
|||
![]()
Skall testa det stället då
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hejsan!
Jag har en hälsning från min son, som kom hem från Platanias igår morse. Han säger att om man gillar karaoke, så finns det en bar som heter splendid. Det skall spelas många svenska klassiker som t ex Ledins " Sommaren år kort", spelar även finska klassiker för de finska besökarna. Om man går längre in i lokalen så finns det ett diskotek, med mycket hög ljudnivå. Mitt emot Splendid skall det finnas en nattklubb även där. Ha en skön semester! MVH Christina. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Som boende här sen flera år kan jag tala om att Splendid SUGER om du inte är ensam tjej och gillar att bli mer, eller mindre våldtagen av personal och kunder. Splendid är ett av få ställen som min dotter ALDRIG får besöka utan att jag är i närheten, och vi bor här! //Den pame gamithoume, Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
RockHouse i all ära, jag är kund där och jobbade som utkastare/dörrvakt för typ 100 år sen, men Milos slår ALLT!
Som ensam kvinna är det inga problem att komma in, men om man har sällskap med mer än en (1) man bör man känna inkastaren/utkastaren - och de är såååå unga att jag har noll koll på vad de heter nu...OM man kommer in på Milos är det den lilla "bakfickan" man ska sikta på om man vill leva och festa som en Grek. //Kikh |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ligger de flesta barerna och klubbarna i Platanias vid torget?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är aldrig långt till en bar i Platanias
![]() Eclipse ligger precis på torget fast orangegula 2 trappor upp, Dielefsis ligger ovanpå gyrosstället (Giaortoplimmira, svensktavat) 20 steg närmare Chania. Tvärs över vägen ligger hemska Splendid och ca 50 meter längre ner finns Tropicano och Rock House. Inne i Chania är det fortfarande D.N.A och ElMondo som gäller för seriöst festande. Ett plus är att man kan gå förbi och ![]() ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Då var man ju ung o festade varje kväll o de var de bästa platserna. Finns Nota Bene kvar ännu ? Var där 2003 av ocn an... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Att El Mondo är helt okej för alla åldrar kan jag borga för, min dotter jobbade hos Theo i två hela år så där var jag flera gånger i veckan. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
El Mondo är säkert en tidlös plats o dit ska jag föra min sambo nån afton i juni när vi går krog-rond... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Point lades ner i höstas, efter att den senaste ägaren förstörde både rykte och verksamhet. Alex brukar man kunna hitta i lilla baren på Rock House, och hans tidigare partner Kostas finns fortfarande på El Mondo.
Scorpios gick i graven för två år sen, jag var en av deras sista bartendrar, när Thomas avled i cancer. Nu drivs Scorpios stundvis av olika ägare och kommer aldrig mer bli detsamma, lite synd då - där träffade jag min sambo ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har tittat på foton på El Mondos sait och hittat bekanta fejs där ss Kostas o Theo. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Kikh |
![]() |
|
|