|
|
|||
|
|||
Priser i Platanias
Hej
Har köpt en inte så billig sista minuten resa till Platanias med avresa nästa vecka. Jag undrar nu lite över prisläget, vad solstolarna kostar och restaurang priser och liknande. ebba-lotta |
|
||||
|
||||
Sv: Priser i Platanias
Om du tittar på tråden Restaurangbesök så får du massor av svar där!
Gunilla |
|
|||
|
|||
Vi kom hem från Platanias i morse och har haft en underbar vecka där. Jag kan säga som så, att jag blev faktiskt förvånad över, att priserna inte låg högre ändå. Vi var nämligen lite avskräckta sedan i höstas, när vi var på gran canaria. Där låg priserna betydligt högre, trots att det är euro på båda ställena. Jag tyckte att priserna låg nästan som hemma, lite lägre, men överkommligt. Vi hyrde solstolar nästan dagligen. Det kostade 3 euro och då får du dessutom på flera ställen 1 glas juice. Vi låg alltid neranför hotell dispina, då passade vi också på att luncha där. De har god mat till hyfsade priser.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Ja, det är det. Vi var väldigt nöjda med deras mat. Innan vi åkte till Kreta, sade vi att vi skulle minsann laga både frukost och luch själva för att hålla kostnaderna nere, men det smög sig. De flesta dagarna åt vi lunch på Despinas strandresturang. Supergod mat till överkomliga priser och dessutom mycket trevlig personal.
|
|
|||
|
|||
En annan bra lunch restaurang på beachen är Kvavi, men efter några besök där så kallade våra ungdomar resturangen för "very, very".. alla som äter / ätit där vet varför..servitörerna spexade en hel del.....men de var hursomhelst super trevliga, och lätta att snacka med, kom med bra tips osv. och maten var ju såklart också bra! (skönt att slippa fixa lunch själv....)
|
|
|