|
|
|||
|
|||
Hjälp! Frågor om båtluff i Aug.
Hej ,
Vi är 6 tjejer i åldern 17-20 som bokat endast flyg till kefalonia den 11 augusti. (Stannar i två veckor) Vi hade tänkt att ta rutten Kefalonia, Lefkas, Zakyntos. Hade inte tänkt att boka något hotell men har kollat runt lite här på kalimera och det verkar som en god idé att kanske boka hotell ändå. Är det någon som möjligtvis har något tips på billiga hotell? De billigaste priserna på hotell jag har hittat ligger på ungefär 350-400:-/pers för en natt. Rimligt? Någon som har erfarenhet av att båtluffa i den joniska övärlden i Augusti? Är det helt omöjligt, skulle vi valt kykladerna istället?! Något tips var på kefalonia det är "bäst" att bo? Vi är ute efter härliga stränder och bra bad! Tacksam för svar! |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp! Frågor om båtluff i Aug.
Citat:
Är du säker på att priset är per person , oftast i grekland betalar man per rum och ca 25-35€ / natt är vad man kan räkna med att få betala för ett dubbelrum. På enklare ställen kan man få studios för ca 30-35€ och då är det med kokvrå/kök och badrum. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag kan bara Kreta och Kykladpriser // Helén |
|
||||
|
||||
Fast mitt pang på Kreta tar 35 för dubbelrum även i Augusti, 45€ för ett fyrbäddsrum med toalett, går ned mot 25-35 när det är lågsässong. Sen varierar det ju som sagt beroende på storlek. Men jag har inte heller någon koll på om det skiljer mycket mot andra ställen i Grekland, dock tror jag 350-400kr per person är lite väl saftigt. Eller är jag ute och cycklar?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Om du är ute och cyklar när du tycker att priserna är höga, nja... 65-70 € för ett rum i Augusti är dyrt, men inte orimligt. // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Som sagt detta gällde Kreta, nu får vi släppa in dem som kan öarna som ämnet eg handlade om |
|
|||
|
|||
Vi betalade € 40 (för en studio på Lefkas) första veckan i juli för två år sedan. Det fanns billigare ner till € 30. Det fanns många lediga boenden då.
På det ställe vi bodde sa man att vi hade tur för veckan efter skulle dom höja till € 70! Dom Joniska öarna är väldigt poulära som resmål för turister från de "forna östländerna" och Italien, i slutet av juli och augusti. Man bilar dit och det blir snabbt fullt på alla ställen att bo, därav prisbilden. |
|
|