Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-14, 20:26
VildaW VildaW är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Semester med bebis och barnvagn

Min pappa fyller 60 i sommar och vi har tänkt åka med familjen för att fira hans födelsedag senare i höst. Vi har hittills varit inne på att resan ska gå till Agia Marina, Kato Stalos eller Kato Daratso. Men efter att ha läst flera av inläggen här angående hur svårt det är att ta sig fram på ett säkert sätt med barnvagn så börjar jag tveka eftersom jag har en bebis som ska följa med. Han kommer bara att vara 3-4 månader när vi åker och behöver således en riktig liggvagn, en smidig paraplsulky fungerar alltså inte.

Vad skulle ni som känner till området gjort, åkt dit ändå eller inte? Har ni kanske något annat tips på bra charterresemål där det är åtminstone relativt smidigt och säkert att ta sig fram med en barnvagn? Tacksam för alla tips och synpunkter!
Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 20:47
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Semester med bebis och barnvagn

Kom hem från Agia Marina i torsdags och dom har gjort trottoarerna i Agia Marina bredare och jättefina. Så det kommer att gå jättebra för er med barnvagn där iallafall, Platanias har kvar sina smala. Dom andra ställena kan jag inte svara för, men det kanske någon annan kan. Jag kan verkligen rekomendera Agia Marina, vi har åkt dit varje sommar sedan vår dotter var 2 år och hon är nu 11 år. Vi trivs utmärkt där.
Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 21:03

Citat:
Ursprungligen postat av annelie1 Visa inlägg
Kom hem från Agia Marina i torsdags och dom har gjort trottoarerna i Agia Marina bredare och jättefina. Så det kommer att gå jättebra för er med barnvagn där iallafall, Platanias har kvar sina smala. Dom andra ställena kan jag inte svara för, men det kanske någon annan kan. Jag kan verkligen rekomendera Agia Marina, vi har åkt dit varje sommar sedan vår dotter var 2 år och hon är nu 11 år. Vi trivs utmärkt där.
Nämen gud så bra, det låter ju för bra för att vara sant nästan! Det är nämligen just Agia Marina som varit vårt förstahandsval av ort också, tack så himla mycket för svaret, nu blev jag glad!
Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 22:21
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Roligt att kunna glädja någon! Hoppas att ni kommer att tycka om det lika mycket som vi. Vilket hotell har ni tänkt bo på? (lite nyfiken). Kan tipsa om en restaurang som är vår favorit, Mitsos som ligger i Agia Marina. Om man ska fira födelsedag där så tala om det för personalen så blir man firad på ett trevligt sätt.
Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 22:38

Citat:
Ursprungligen postat av annelie1 Visa inlägg
Roligt att kunna glädja någon! Hoppas att ni kommer att tycka om det lika mycket som vi. Vilket hotell har ni tänkt bo på? (lite nyfiken). Kan tipsa om en restaurang som är vår favorit, Mitsos som ligger i Agia Marina. Om man ska fira födelsedag där så tala om det för personalen så blir man firad på ett trevligt sätt.
Ja jag har läst att väldigt många tipsar om Mitsos så dit måste vi absolut ta oss! Det hotell jag tittat på är Orion, är det nån som har något att säga om det valet är jag också väldigt tacksam!
Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 20:51
Meidell Meidell är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Det går nok helt fint å reise til både Platanias og Agia Marina med barnevogn. Ikke like enkelt å komme seg frem over alt, men tar man seg tid og ser seg for så går det helt greit. Vi reiser selv til Platanias i sommer med en på 2 og et halvt år og en på 8 måneder og kommer til å ta med vogn.

For øvrig kan jeg anbefale Rethymnon og hotellet Ibiscos Garden på det sterkeste. Hotellet ligger litt utenfor sentrum men det er laget strandpromenade hele veien inn til byen hvor det er helt topp å ferdes med vogn. Mange restauranter langs hele strandpromenaden, en spennende by, flott hotell og en herlig strand.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.