|
|
|||
|
|||
Ferge Piraeus-Syros i november
Jeg planlegger en tur til Syros (i Kykladene) i november. Når jeg leter etter båt, finner jeg bare en som går fra Lavrio kl 15 (en gang i uken), og det passer ikke med fly. Jeg har søkt på GTP, Blue Star og flere andre, men det fins ikke noe. Blue Star har INGENTING etter 31. oktober. Er det fordi høst- og vinterruter ikke er lagt ut ennå? For de legger vel ikke ned hele butikken utpå høsten?
Stephan |
|
|||
|
|||
Sv: Ferge Piraeus-Syros i november
Det ser magert ut som du säger. Kan vara att hösttabellerna inte är utlagda ännu, så ge inte upp än. Personligen tycker jag det är märkligt hur färjetrafiken har förändrats (försämrats) de senaste åren.
Kolla även vilka möjligheter du har att "studsa" över en annan ö i närheten. Andros eller Tinos tex. I värsta fall även Myconos, Paros och Naxos. Tar längre tid och blir dyrare men det kanske kan ge en lösning. På GTP. Om du skriver Syros i ankomsthamnen och lämnar avgångshamnen tom när du söker får du upp alla ställen som har förbindelse med Syros. Sedan kan du börja kolla "baklänges" om något kan passa, om du förstår vad jag menar. |
|
|||
|
|||
Ja, jeg forstår hva du mener. Men ingenting til Tinos eller Mykonos heller. Bare den ene båten fra Lavrio til Syros kl 15 - en gang i uken (veckan).
Stephan |
|
||||
|
||||
Jag skulle försöka anpassa flygbiljetten till att den passade med flyg til Syros tisdag eller fredag kl. 13.45.
Har du redan flygbiljett till Aten, så njut en dag eller två i härliga Aten. |
|
||||
|
||||
Nu har jag ingen större koll egentligen men nog känns det väl som att kykladernas huvudstad borde ha kommunikation med huvudstaden ett flertal gånger i veckan även under lågsäsong, det finns ju en hel del folk som bor på ön också.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
|||
|
|||
När jag var på Tinos sista veckan i oktober förra året så gick i alla fall båtar dagligen därifrån till Syros kl 15.(från Syros till Tinos 11.30)
Till Tinos går båtar året om minst en gång om dagen från Rafina säger min grekiska värdinna som ju borde veta så via Tinos från Rafina BORDE det ju gå....Det måste vara så att vintertabellerna inte kommit ännu. Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
|