|
|
|||
|
|||
Utan tranfer i Tyrolerhatt
Heeeelp alla vana resenärer. Väninnan och jag ska ut på charterresa och lämna männen hemma för första gången. När vi bokade vår resa kände vi oss "smarta" o valde att spara 400 kr på transfer + tänkte vi "komma först till hotellet å få välja rum." Hotellet ligger tydligen bara 10-15 min fr flygplatsen på Samos. Min fråga... el, jag vill väl mer ha en bekräftelse, visst finns där en massa taxibilar på flygplatsen och visst var det väl klokt tänkt av oss att inte trängas med en massa andra? Kram Lodenskan
|
|
||||
|
||||
Sv: Utan tranfer i Tyrolerhatt
Jag har landat på Samos en gång, mellan kl 11 och 12 på förmiddagen, och då fanns det flera lediga taxi att tillgå. Transferbussarna stog kvar då vi lämnade flygplatsen.
Hoppas ni får en trevlig resa. /Ozogott |
|
|||
|
|||
Vill du berätta vad hotellet heter ? Jag/vi kom hem från Samos för 2 veckor sedan, vi har kanske sett det ?
Hasse |
|
||||
|
||||
Det brukar finnas gott om taxibilar på flygplatsen. Jag fick betala 7 och 8 euro för mina resor för tre år sedan. Åkte då in till Pythagorion och Pension Sunshine. Sonen betalade 10 euro för taxin förra sommaren. Defintivt billigare än transfern speciellt när ni är två.
Eva |
|
|||
|
|||
Säkert smartare att ta taxi pris-och tidsmässigt, men jag tror inte ni för den skull får välja rum om ni åker charter...Rumslistorna med namn och rumsnummer är nog redan klara när ni kommer misstänker jag.
Lissi |
|
|||
|
|||
Tack för era svar. Det ordnar sej säkert då. Vi ska på på Hydrele Beach village. Sett det? Hur va Samos då Hasse? Och till Lissi... misstänker oxå att rumslistorna redan är färdiga, men hur väljer dem vilka som får den schyssta utsikten? De som bokar först? Kram Lodenska
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Rumsfördelningen görs normalt av hotellen som sedan ger numren till researrangören. Det finns alltså en lista!
Men... naturligtvis ska man fråga om det sedan finns ett rum med just de önskemål man har. Går det så går det men om receptionen har en dålig dag kanske det blir Ochì men om de har vaknat på rätt sida vill de säkert hjälp er! |
|
|||
|
|||
Citat:
Nej, jag har inte sett anläggningen, den verkar dock väldigt stor. Men jag fann på en karta exakt var den ligger, alldeles i höjd med start/landningsbanan vid flygplatsen men några hundra meter ifrån den givetvis. Den strand som börjar vid Pythagorion och som heter Potokaki, den går bort längs med flygplatsen och förbi den. Så långt bort var vi inte när vi var vid stranden. Hur Samos var ? Ja du, för oss är det en fantastisk ö som har allt och det finns många andra på forumet som instämmer. Men allt beror på vad man vill göra. Pythagorion har en stor charm, trevlig hamnpromenad men inte helt billig "dricka" om man slår sig ned på en av otaliga barer där. Det finns väldigt bra tavernor på andra håll inne bland smågatorna, Symposium, Aphrodite, Esperides m.fl. Åker man till Samos stad finner man en väldigt vardaglig stor stad som blir nästan helt öde mitt på dagen under siestan. Eftersom min första Greklandsresa var just hit så är jag förälskad i Samos stad, upptäck den på egen hand ! Kokkari är en vacker stad där det blåser mycket eftersom den ligger på norra sidan. Windsurfingparadis för den hugade. Mitt på finns en mängd trevliga mindre byar att stanna till vid, det gjorde vi inte denna gång. Badar man mycket kan jag rekommendera Psili Ammos en bit ifrån Pythagorion dit det går badbåtar kl. 10 på förmiddagen. Går man österut från Pythagorion, till slutet av hamnpromenaden (förbi Pythagoras-statyn på piren) finns en mindre strand jag glömt namnet på. Men där är det bra vada-ut-vatten, ej djupt så barnen kan bada själva där. Det var lite om Samos ur eget tycke. Hasse |
|
|