Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-24, 23:53
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Tvätteri

Hej,
om ett par veckor är det dags att åka till Agia Marina och organiserad som jag är, så börjar jag redan att fundera på packningen. Det blir rätt mycket som ska med när man reser med två barn (5 och 2,5), varav ett barn laktosintolerant så man "måste" ta med mjölk och dylikt, dessutom ska vagnar med osv. Finns det något ställe där man kan lämna in sin tvätt i Agia Marina och om det finns, har ni någon aning om priser? Jag tänkte att vi kanske skulle kunna ta med oss färre plagg, och få dessa tvättade en gång under resan.

//Outi
Svara med citat
Gammal 2009-07-25, 07:39
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Standard Sv: Tvätteri

Det finns tvättinrättning i Platanias, men mera troligt även i Ag Marina.
Man lämnar in på förmiddagen och hämtar framåt aftonen. Priset varierar lite, men räkna med 7-8 € för fem kilo.

På en del ställen finns det också inlämningsställen. Oftast på mindre Hotell, affärer eller dylikt. Dit kommer Tvättmannen att hämta och lämna tvätt dagligen. Det brukar finnas ett ställ med vita plastpåsar där även info om tider o priser är angivna.

Bor ni på ett mindre Hotell/Pensionat brukar även ägaren kostnadsfritt låta gästerna låna husets tvättmaskin.

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-07-25, 08:25
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Standard Sv: Tvätteri

Det har iallafall funnits i Agia Marina, i närheten av apoteket om jag inte minns fel. Ligger på strandsidan av vägen. För ett par år sedan kostade det 8 € för en maskin inklusive tumling.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:37.