|
|
|||
|
|||
Supermarket
Hej alla!
Undrar ifall någon vet om det finns någon lite större billigare supermarket i eller runt Pythagorion...? Tacksam för hjälp! |
|
|||
|
|||
Sv: Supermarket
Hej vi åker till Pythagorion den 12 aug, Har kollat runt och det ska finna ett LIDL strax utanför Pythagorion mot flygplatsen.
|
|
||||
|
||||
Hej.
Vi har varit i affären LIDL på vägen mot Samos stad. Det var ingen höjdar affär precis. Inte mycket varor i den affären. Däremot finns det en större och bättre supermarket om ni fortsäter vägen mot Samos stad, så finns den supermarketen på höger sida av vägen. Strax innan ni svänger av till supermarketen ligger det tre små kyrkor som är sammanbyggda med varandra. Där ligger supermarketen. Men inne i Pythagorion längs med huvudgatan finns det några supermarket som har bra utbud på varor. I år fick vi även se att det hade öppnat en bra kött/mat affär inne i Pythagorion. För övrigt var det samma utbud av turistaffärer. Lite prishöjning från föregående år på varor i supermarket och på barer. Hoppas ni får en varm och härlig resa. Häls Kristina och Peter som precis har kommit hem från 2 veckor på Samos |
|
|||
|
|||
En sak man skall tänka är att LIDL är stängt på söndagar. Också i Vathi är den stora matbutiken stängd på söndagar. Öppet må-fr 8-21, lö 8-18. Det är just den "kryddan" som vi njuter av när vi semestrar i Vathi, service är för lokalbefolkning i första hand. Stor del av butiker stänger kl. 14. Ti, to och fr har vissa butiker kvällsöppet 18-20. Det är kanske därför folk inte semestrar så mycket i Vathi. För oss passar de bra att man inte behöver "sparka undan" andra turister under semester för att komma fram. På lördag skall vi igen till Vathi och Anthemis Apart. för 2 veckor.
|
|
||||
|
||||
Är inte Lidls varor från Tyskland? Borde vi inte gynna grekerna när vi är där. Så dyrt var det inte att handla i deras vanliga affärer i Pythagorion.
Eva som inte handlar på LIDL här hemma utan håller mig till våra andra förträffliga butiker där det går att få bra varor och även lokalt odlade produkter. |
|
|||
|
|||
Jag tycker att LIDL är bland det mest själlösa och tråkiga affär som någonsin funnits!
|
|
|||
|
|||
För något år sedan låste dom sina conteinerar,så att dom hemlösa
inte skulle ta av maten som lidl hade slängt. Det säger allt tycker JAG !! |
|
|||
|
|||
Citat:
Var det den som heter Bazaar ? När jag tänker vilka livsmedelsbutiker (supermarkets) som låg på huvudgatan så vet jag inte om det kunde synas vilken som öppnats senast. Hasse |
|
||||
|
||||
Hej, det finns inget som är billigt i Grekland längre. Lidl ska ju vara billigt men sen är ju frågan vad man får för pengarna. Svenska kronan/Euron går inte hand i hand. Jag tycker allt blivit väldigt dyrt även det lilla man handlar i supermarketen.
E |
|
||||
|
||||
Hej.
Tyvärr vet jag inte namnet på affären, men den ligger på höger sida rätt så långt ner på huvudgatan, på väg ner till hamnpromenaden. Förra året fanns inte den affären. När man kommer in i affären så är det köttdiskar längs med höger sida i affären.Där det är manuell betjäning. Lite längre in i affären är det andra varor. Häls Kristina |
|
||||
|
||||
LIDL liggen inte i Pytagorio, utan nära Samos Stad. Snett emot LIDL ligger Bazaar, som är ungefär som ICA här i Sverige. Nere bredvid Vinfabriken ligger Coop, ganska dyr affär, lik Konsum här i Sverige. LIDL har inte allting, men man kan köpa danskt smör, tysk ost och korvar där billigt! OM man nu vill handla där.....gillar inte LIDL! Vi handlar mest på Bazaar!
|
|
||||
|
||||
2 km utanför Pythagorion i riktning mot flygplatsen liggen den stora butiken Marvopoulos med ett fantastiskt utbud, inte minst en härlig charkdisk med mycket bra priser.
|
|
||||
|
||||
Instämmer, en bra affär ligger ca 150 m från Evelin Biluthyrning o Hotell Nära flygplatsen,
|
|
|||
|
|||
Tack för alla svar!!!!
|
|
|||
|
|||
Måste säga att dem flesta supermarkets, som t.ex. Bazaar i Pythagorion, har förvånandsvärt välsorterade för att vi grekisk turiskaffär. Detta gäller främst dem som ligger på huvudgatan. Men som andra även sagt i tråden, det finns även renodlade frukt affärer och även köttäffärer för den som e sugen!
|
|
|