|
|
|||
|
|||
Vädret på Kreta i september?
Jag ska åka till Kreta nu 1-15 september och är så orolig över att det inte kommer vara så varmt/bra väder då. Någon som har varit där under den tiden, hur var vädret då? Jag skulle ju helst vilja ha ca 28-33 grader, men det vet jag att jag förmodligen inte får i september. Men inget regn och 23-25 grader, är det för mycket att räkna med?
|
|
||||
|
||||
Sv: Vädret på Kreta i september?
Vädret är omöjligt att säga något om, framförallt i dessa tider med klimatförändringar. Men generellt kan man säga att vädret brukar vara bra i september. Via den här länken kan du se hur vädret var i Chania (Souda) på Kreta förra året. Datumet är satt till den 1 september, du kan ändra datum och gå framåt i tiden.
|
|
|||
|
|||
Får hoppas på att det bli bra väder då Tack för tipset
|
|
|||
|
|||
Enligt engelska wikipedia så är det samma årstid från april till oktober och lufttemperaturerna och nederbörden i september helt jämförbar med den i juni. Under hela perioden kommer det vara klart och ofta förekomma en fläktande nordanvind, meltemi. Statistiken verkar tala för just sånt väder som du förutsåg i ditt första inlägg.
|
|
|||
|
|||
Låter bra. Känner mig lite lugnare nu
|
|
|||
|
|||
Jag har varit 2 ggr i Platanias sista veckan i sept och första veckan i okt och har haft jättefint väder..nån dag med övergående regnskurar men det har bara varit skönt! Men som Janne säger, nu för tiden kan man inte säkert veta
Lissi |
|
|