|
|
||||
|
||||
Damo eller Panorama?
Hej!
Efter att ha besökt Skiathos i sommar har vi fått mersmak och funderar nu på att åka till Samos och Pythagorion. Vi väljer mellan lägenhetshotellet Damo (med Ving) och lägenhetshotellet Panorama (med Apollo) Vad tycker ni? För- och nackdelar? Hur hade ni valt? Tack på förhand! Kalá |
|
||||
|
||||
Sv: Damo eller Panorama?
Hej!
Försöker igen... Är det någon som har bott på antingen Damo eller Panorama under de senaste åren? Eller har ni kanske hört något om någon av dem? All information emottages tacksamt! Mvh, Kalá |
|
||||
|
||||
Jag bodde på hotel Damo 2005. Bra läge på strandpromenaden.
får man en stor balkong mot havet (alla rum har inte det) är det ett mycket bra läge. Dock hör man folklivet till in på natten och det är en bar i anslutning till hotellet. En trevlig norskgrek drev då baren. |
|
||||
|
||||
Tack så mycket Assar! Det låter bra!
Kalá |
|
|||
|
|||
Har bott på panorama 2002. Fantastiskt utsikt med den bästa månuppgång jag sett. Kul att på kvällarna sitta o titta på då båtarna ska lägga till. Hotellet enkelt o 2002 inte helt frächt men det kan ju ha ändrat sig.. Mycket backigt från strandpromenaden. Ska jag åka tillbaks till Samos kan jag tänka mig att bo på detta hotell igen. Älskar Samos men på grund av ändrade familjeförhållande har jag svårt att åka dit igen. Lycka till alla som åker dit,är avundsjuk. Beta
|
|
||||
|
||||
Tack för ditt svar Beta!
En följdfråga: På vilket sätt var Panorama ofräscht då du bodde där? Kalá |
|
|||
|
|||
Hej, Jag och min dotter bodde på Panmorama nu i augusti-september och var helnöjda.
Fantastisk utsikt som sagt, enkelt boende men rent. Det räckte för oss. Vi har rest en hel del i Grekland, men vi har aldrig haft en sådan fin utsikt någonstans. Rossa |
|
||||
|
||||
Vad bra! Tack för ditt svar Rossa!
Kalá |
|
||||
|
||||
Sv: Damo eller Panorama? - så blev det!
Hej Kalimera-vänner!
För lite drygt en månad sedan kom jag och min sambo hem från en veckas semester i Pythagorion med boende på Studios Panorama. Från vår balkong på tredje och översta våningen hade vi en fantastisk utsikt över hav och hamn och jag håller med dig Beta om "den bästa månuppgång jag sett". De flesta studios på Panorama har balkong eller markterass mot havet. Någon eller några(?) studios ligger istället mot gatan. Vid bokningen hos researrangören (Apollo) fanns möjlighet att välja respektive läge. Annars var boendet enkelt, vilket passar oss. Ljusa och fina studios. Panorama passar nog dock mindre bra för den som önskar ett hotell med faciliteter utöver det enkla. Vädret var soligt och varmt på Samos och vi solade och badade dels vid den mindre stranden väster om hamnen (sett från land) och dels vid den stora stranden öster om Pythagorion; Potokaki. Båda mysiga på sitt sätt. Vi är mycket nöjda med resan och vi trivdes som fisken i det egeiska vattnet! Skulle gärna åka tillbaka till vackra Samos och Panorama! Pythagorion är en mycket mysig stad och vi gillar dess backar och gränder skarpt. Vi var också på ett kort besök i Kokkari och blev sugna på att bo där någon annan gång. Nu blir det till att planera och längta till nästa Greklandssemester. Jag önskar er alla en fortsatt skön sommar, vare sig ni befinner er i Sverige, i Grekland eller någon annanstans på vår planet. Kalá |
|
|