|
|
||||
|
||||
Is i magen - hinner vi med flyget?
Jag vet det är en fråga om temperament, men jag vill i alla fall höra vad ni andra tycker.
Vi flyger hem från Aten kl. 14.30 och har mest av allt lust att stanna på ön längst möjligt, så klart. Det finns en färja som kommer in till Rafina 11.55, det är Cyclades Fast Ferries, Theologos, - är Cyclades Fast Ferries pålitliga, brukar de vara punktliga? Själv har jag mest positiva erfarenheter när det gäller grekiska färjor. Faktiskt! Men jag erkänner att 2 timmar och 35 min. är i underkanten när det gäller att ta sig från Rafina till flygplatsen och checka in. Fast det står massor av taxibilar vid ankomsten, det vet jag, det bör det göra i alla fall, så nog bör man hinna även om man inte ber chauffören trampa gasen i botten. Eller? |
|
|||
|
|||
Sv: Is i magen - hinner vi med flyget?
Om det är från Tinos ni åker skulle jag absolut räkna med att hinna! Är det så himla blåsigt att det är risk att det blir förseningar/eller att färja ställs in så borde ni märka det någon dag innan vad som är på gång och i så fall ändra avgång....
Vid flygplatsen går numer incheckning så snabbt och det är ju inte högsäsong. Jag hade gjort samma sak om jag kunnat när jag ska hem 30 oktober, men tyvärr går mitt flyg redan 06.40 på morgonen så det får nog bli Peris sista natten.... Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Tobbe Som hoppas det kommer att fungera |
|
||||
|
||||
Tack för svaren! Ja, vi kommer nog att chansa, om det är ganska lugnt väder. Blåser det hårda vindar blir det en kväll och natt i Rafina.
|
|
||||
|
||||
Jag förmodar att du flyger med SAS från Aten, det gör vi.
Kollade på SAS hemsida och incheckningen för ekonomiklass stänger 40 minuter resp 30 minuter i businessklass innan avgång, Det innebär att man har cirka 2 timmar att ta sig från Rafina till flygplatsen. Så man har marginal vid eventuella sena båt ankomster. Tobbe |
|
|