|
|
||||
|
||||
Album från Karpathosresan
Har börjat lägga in lite bilder på ett nytt album.Mer kommer med tiden
Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Album från Karpathosresan
Citat:
- uværsbildet og Men jeg hadde virkelig ønsket du hadde fått sol og varme hele uka |
|
||||
|
||||
Tack Kari,men det var oväder bara en kväll och det var en spännande upplevelse det också
Riitta |
|
|||
|
|||
Jättefina bilder! Härliga ovädersbilder Riitta!
Jag har inget emot ifall jag får uppleva även höstväder På Tinos....Det finns många mysiga caféer och tavernor att kura på i så fall...Sol får vi nog av på sommaren och sista veckan har här varit full sommar...Men LAGOM blandning är bäst med både sol och moln och gärna lite regn också! Åker man i slutet av oktober så får man ju gardera sig.... Att få vara en vecka på eftersäsong är gott nog oavsett väder! Bara det inte är storm när jag åker färja Lissi |
|
||||
|
||||
Hi,hi, hoppas inte dina tavernor blir översvämmade som på Karpathos
Vi hade yougurt och honung i kylskåpet som vi fick ha till middag Och som tur va så fanns det 2 Mythos också Hade vi gått ut så hade vi varit genomblöta på två sekunder och fått vandra till vaderna på en översvämmad väg Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Då klarar du ju dig bra
Riitta |
|
||||
|
||||
Härliga bilder Riitta .
Hos oss på Santo började det regna vid lunchtid fredag den 11-e. Slutade till kvällen, men himlen lyste upp några gånger, så någonstans var det oväder. På lördagen var det strålande solsken igen. Barbro |
|
||||
|
||||
Det var ju till mig som ovädret kom, Klockan halv åtta på kvällen satte det igång på allvar
Riitta |
|
||||
|
||||
Fina bilder Riitta
Jag hade långt gångna planer på att ta mig till Pelagos den kvällen för att träffa dig och Leif - men det gick ju bara inte. Enda sättet att ta sig dit verkade vara med kanot. Och eftersom du tydligen satt på rummet och käkade yoghurt var det ju lika bra att jag inte försökte |
|
||||
|
||||
Fast vinet var ju gott några dagar senare också
Riitta |
|
||||
|
||||
Hej Riitta,
Jag har ett flertal gånger varit inne och tittat i ditt album från besöket på vårt kära Karpathos. Härliga bilder! Men så blev jag lite nyfiken.......... Var det inte så att du i någon tidigare tråd skrev att du, trots många besök på ön, aldrig besökt den härliga stranden Achata, men att så skulle ske denna gång? Eftersom det är min favoritstrand, t o m ett snäpp bättre an Apela och Kyra Panagia, så är jag ju lite nyfiken... Vad tyckte du om Achata? / Mats PS. Dina bilder inspirerar, och ökar trycket på att jag själv ska bli färdig att lägga in några av mina Karpathosbilder. De är faktiskt ända sedan 2008 då mitt senaste besök ägde rum. Inte konstigt att man längtar. DS. |
|
||||
|
||||
Achata var ett litet äventyr det också Vi körde dit dagen efter stormen och det var gott om småsten, lera och grys på vägen efter ösregnet
Det var så gott som ingen sikt i vattnet pga detta. Annars var ju vägen dit och själva platsen väldigt vacker Så det blir säkert flera beskök i framtiden Tack för uppskattningen av mina Karpathosbilder Får nog lägga dit ett par från Achata också, så du tror att vi var där Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Mats |
|
|||
|
|||
Riitta! Vi har precis tittat på dina bilder. Jättefina, men, inte minskar dom våra Karpathos-abstinenser. Repliken under bilden från Blå Huset i Menetes tycker jag mig ha hört förut. Nästan varje gång vi kör förbi med Scootern får jag höra det över axeln. Än en gång tack för bilderna.
|
|
|