|
|
||||
|
||||
En frestare i höstmörkret
Hej alla glada Kalimeror!
Skickar in denna bild för att reta era smaklökar och väcka minnen från sommarens måltider i Grekland. Bilden är tagen på en taverna mitt emot hamnen i Rina, Vahti på Kalymnos för bara ett par veckor sen. Agge -Som skulle kunna tänka sig en repris! |
|
||||
|
||||
Sv: En frestare i höstmörkret
ojoj - nu blev man allt sugen!
|
|
||||
|
||||
Tack för den. Nu rinner snålvattnet till i munnen och den för årstiden normala Greklands-abstinensen blir genast ett snäpp värre.
Ha det gott! / Mats |
|
|||
|
|||
Lite intressant variant med morötter - är detta något lokalt
//Åke |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja det var lite ovanligt så jag var tvungen att ta ett foto. Har inte stött på det tidigare på ön så det är nog inte nån lokal variant utan bara en kreativ tavernaägare. Gott var det i alla fall! Agge - Som oxå är sugen på solmogna tomater! |
|
||||
|
||||
Fina skarpa bilder du tar med din kamera Agge
|
|
||||
|
||||
Å tack Inkfish!
Det var roligt att höra. Jag jobbar hårt på att lära mig använda den och det är ju tacksamt med en bra kamera. Agge -Som känner doft av vitlöksbröd från ugnen! Mmmmmmmm..... |
|
||||
|
||||
Jag gör ofta "dina potatis" i ugnen
Den där salladen såg läcker ut. Hoppas och kunna smaka på en sådan nästa sommar Riitta |
|
||||
|
||||
och vad passar bättre efter en grekisk måltid än en kall... :
http://i447.photobucket.com/albums/q...a/DSC_0515.jpg (nu tror jag bilden blev i vanlig storlek , Jea mas!) Senast redigerad av litentuva den 2009-10-09 klockan 19:49. Anledning: större bild?? |
|
|