|
|
||||
|
||||
Kalimeras historia
Såg precis att bildgåtorna hade firat 3 år i år. Jag blev lite nyfiken. Hur länge har Kalimera funnits? Har det hela tiden varit Janne som är admi? Vem var med från början? Hur i all världen börjar man och hur behåller man framgångskonceptet?
|
|
||||
|
||||
Sv: Kalimeras historia
Jag hittade Kalimera på sensommaren eller hösten 1999, alltså för lite drygt 10 år sedan. Några som finns med idag fanns med redan då.
Det mesta man läst och skrivit har man förståss glömt, men ett och annat stannar ju kvar i medvetandet av outgrundliga anledningar. Jag minns till exempel när AGGE - som skriver alldeles för sällan idag - var den första som kom upp i 1000 inlägg |
|
||||
|
||||
Citat:
Och jag är en av dem som varit med länge! Det var i början på 1998 som jag blev medlem... Mycket har hänt under dessa år! Jag har inte varit så aktiv när det gäller inlägg men jag lusläser mycket. Och medlemmar kommer och går - det finns några som jag saknar... Utan Kalimera skulle livet vara bra mycket fattigare! /Eva |
|
||||
|
||||
Jag har nog varit med från det att sidan startades upp och deltagit i några Kalimerafester som samlade folk från hela norden. Förövrigt det enda forum på internet som jag följer och där jag skriver inlägg.
Eva |
|
|||
|
|||
Jag har varit med sen 1999....inte så aktiv i början men ju mer intresset för Grekland ökat, desto mer är jag här..
Flera av våra bästa vänner har vi f ö fått här Vi är nog rätt många kvar sen de första åren.... Lissi |
|
||||
|
||||
Janne, går det ta reda på, på något sätt, hur länge jag varit medlem?
|
|
||||
|
||||
Xenos, det står i din profil vilket datum du registrerade dig som medlem.
Karin |
|
||||
|
||||
Karin
vad du kan! TACK! |
|
||||
|
||||
2005...
Nej det var på 90-talet jag blev medlem. Har jag bytt skepnad på något vis, ett haveri, här eller där? Säg det. |
|
||||
|
||||
Det datumet säger bara när man registrerade sig i den här programvaran. Det datum man gick med i det gamla forumet kan man inte se. Detsamma gäller det antal inlägg det står att man skrivit; det är bara de inlägg man skrivit sedan den här programvaran infördes för några år sedan.
|
|
||||
|
||||
Andas ut...
|
|
|||
|
|||
94 el 95 fann jag Kalimera o registrera mig och ett par fester har jag deltagit i
Är inte så aktiv men läser alla inlägg !! Eva-Lena |
|
||||
|
||||
Fast Kalimera har bara funnits sedan -97 (kolla länken som i mitt första inlägg)
|
|
||||
|
||||
Kalimera, ett liv.
|
|
|||
|
|||
Jag var med ett tag 2000-2001 när vi ö-luffade första gången. Sedan hände så mycket annat i livet så det dröjde till förra året innan jag blev aktiv igen så att säga. När det var dax för nästa ö-luff och nu håller jag mig kvar.
|
|
|||
|
|||
Knepigt 96 då vi firade jämna år var vi på Santorini men innan dess har jag helt för mig att jag fick tips via Kalimera ... Det var inte så att Janne hade en annan sajt som hette något annat innan den blev grekblå o hette Kalimera???
Minnet är som sagt var kort men har helt för mig att det mest var ett forum och inte en massa info om alla öar.... Eva-Lena som är väldigt fundersam |
|
|||
|
|||
Välkommen till den grekiska övärlden fanns innan Kalimera.
Jag har också för mig att jag var med i mitten (eller början) av nittiotalet där. /pawik |
|
|||
|
|||
Ja så hette den... och visst gick sidan i gult el gulbrunt??
Minns att när denna Kalimera kom så kändes det väldigt svårt att lära sig hur den funkade Eva-Lena |
|
||||
|
||||
Fast på sidan som jag länkar till ovan så länkar Janne till det han skrev på Kalimeras tioårsdag 2007. Där berättar han att han över huvud taget inte visste hur man gör hemsidor när han blev ombedd att göra en fansajt om Hammarby (!) 1997 - och efter den erfarenheten föddes Kalimera.
Länk till den berättelsen |
|
|