|
|
|||
|
|||
Sounds of the Sea
Hej!
Är det någon som bott på Sounds of the Sea (Apollo) och kan berätta lite om hotellet? |
|
||||
|
||||
Sv: Sounds of the Sea
Nix, men har sett ner på det det uppifrån berget. Det ligger mycket avsides, och det är en lång uppförsbacke att gå till stan. Vill man ha lugn och ro och få vara ifred, kanske... men det är inget för oss. Alldeles för långt bort från civilisationen, och inget att se utefter vägen. Ta något annat hotell är mitt råd, annars är risken stor att ni inte ser något annat än hotellet och bergssidorna runt omkring.
Karin som åker till Karpathos om 214 dagar |
|
||||
|
||||
Har inte bott där själv - men det har en fantastiskt utsikt och har rykte om sig att var väldigt fint, även om det ligger off.
Ivi här på Kalimera har bott här. Om hon inte skulle dyka upp, här är en tråd från 2006. I slutet av tråden finns ett par inlägg, #19 och # 26, där hon kommit hem igen och beskriver sina intryck både från hotellet och från vägen dit: Länk |
|
||||
|
||||
Tog den här bilden när jag gick förbi där en tidig morgonpromenad sept.07
Lite avsides ligger den ju om man vill se liv och rörelse. Kan tänka mig att soluppgången är fin där och det fanns en del får i omgivningarna Tycker man och fotografera så hittar man en del fina motiv i omgivningarna Det tar ju inte mer än högst 10 minuter och gå till stan. Hoppas du får lite hjälp av detta Riitta |
|
|||
|
|||
Tusen Tack för alla svar, bilder och länkar. Nu vet jag lite mera. Vi gillar att promenera så det låter väldigt intressant för oss. Ha det gott!
|
|
||||
|
||||
Gillar ni och promenera så kan ni gärna välja detta. Det finns en del och se på om man fortsätter vägen ännu längre bort. Havet utanför är också fint och se på, speciellt om det blåser lite mer
Den fina kyrkogården ligger bakom kullen som ni har mellan hotellet och staden. Riitta |
|
||||
|
||||
Vill du se lite flera bilder från omgivningarna så kan jag lägga in några till här
Riitta |
|
|||
|
|||
Tack Riita, vill gärna se lite bilder.
|
|
||||
|
||||
Ok då, här kommer några till
Riitta |
|
||||
|
||||
Kicki! Har skickat ett privat meddelande till dig!
Ivi |
|
||||
|
||||
Vi bodde på Sound of the Sea (SOTS) et år, og synes veldig bra om stedet. Store, fine leiligheter med fantastisk utsikt over havet. En pool med snackbar var der også. Og rolige, landlige omgivelser, men det er absolutt ikke langt å gå ned til byen. Ganske bratt bakke tilbake igjen, men det var bare godt å bevege seg litt etter en god middag i byen, syntes vi
Skal se om jeg finner noen bilder å legge ut. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Riitta din sista bild hade verkligen platsat i fototävlingen. Hade nog fått min röst.
Eva |
|
||||
|
||||
Tack Eva, det var snällt sagt
Riitta |
|
|||
|
|||
Om jag nånsin kommer till Karpathos vill jag bo där! Det verkar vara ett jättemysigt ställe...
Lissi |
|
|||
|
|||
Tack Riitta och Ingrid för alla bilder. Det ser jättefint ut!!!!
|
|
|