|
|
||||
|
||||
Fototävling 2009 - Mitt Grekland
Nu är den andra kategorin publicerad. 193 bilder - av alla de slag - finns att välja mellan. Länk till bilderna finns på Kalimeras förstasida, och här.
Sista dag att rösta är den 1 december. Må bästa bild vinna. |
|
|||
|
|||
Sv: Fototävling 2009 - Mitt Grekland
Mycket lättare kategori att rösta i tycker jag.
7 favoriter kvar efter 3 tittningar...Nu får de ligga och "mogna" några dagar innan nästa genomgång Härlig ljusglimt i höstmörkret! Lissi |
|
||||
|
||||
Dottern och jag har insett att det viktigaste av allt är maten. Vi kommer ju att ta med oss varsin Greklandsnybörjare till Karpathos nästa sommar, och vi - och de - har efter hand upptäckt att det vi pratar mest om är alla olika maträtter de måste prova. Efter första genomtittningen av denna tävlingskategori ser jag att vi inte är ensamma. Mycke' matbilder blev det... och hungrig blev man... så medan biftekin puttrar på spisen ska jag ta en andra titt på bilderna. Det här var svårare än dörrarna, tycker jag. Det är så mycket som känns rätt. Fast några bilder stack ut, inte så mycket för motivet utan för bildkompositionens skull. Vi får se hur jag röstar, om det blir med magen, hjärtat eller ögonen
Karin som nog tar längre tid på sig den här gången |
|
||||
|
||||
Jag har redan röstat, typ redan kl. 15!! Tyckte dock det va svårt då så många bilder va bra. Men så fick jag tänka på att det va "mitt Grekland" och inte "typiskt Grekland" och då kunde jag sålla bort en del. Tyckte 2 bilder va sjukt snygga fast de fick tyvärr ingen röst (tror dock någon av dem kommer att vinna) men men. Kul är det att titta på bilder i alla fall och särskilt då från ens kära Grekland! =)
// Annette (som har 1 bild med i varje kategori =) ) |
|
||||
|
||||
Men! Helt omöjligt att välja! Otroligt fina bilder!
|
|
||||
|
||||
Det var många fina bilder, men inte så många som var just"mitt Grekland" för mig Hittade ganska fort 3 st som passade in på hur jag känner
Fast får ju ta några titt till, för har säkert missat en del i allafall Riitta |
|
|||
|
|||
Det här tyckte jag var en mycket svår kategori. Vid första titten tyckte jag nästan alla var värd min röst men efter nån titt till insåg jag att mitt grekland passade in på betydligt färre bilder. Har nio bilder kvar, ska sålla vidare en annan dag.
Inger |
|
||||
|
||||
Veldig mange flotte - men jeg ser klart at det blir enklere å velge ut de tre som er mest
"m i t t Grekland" blant andres bilder, enn det var å velge hvilket jeg selv skulle delta med i konkurransen |
|
|||
|
|||
Man kanske hamnar i en fälla här i valet?? Jag har inte röstat än men fastnat för bilder som passar in på just MITT EGET Grekland..men det är ju inte det som är tävlingen egentligen....Det är ju den som fotograferat som med en kanonbra bild ska förmedla SITT Grekland.....och det kan ju vara en fantastisk bild som borde få min röst FAST det inte är mitt Grekland......
Usch, nu blev det svårt..för då finns MÅNGA fler bilder på topp. Lissi Senast redigerad av Lissi den 2009-11-24 klockan 08:20. Anledning: Stavfel |
|
||||
|
||||
Oj! Håller med! Supersvårt att välja (och jag har inte tittat igeom alla än)!!! Jag fär göra som i tidigare fall, titta på bilderna och låta magkänslan (och värmen i kroppen) avgöra vilka som ger mig mest greklandskänsla.. Citat:
kram Göran (som fortfarande sitter och tittar på alla fantastiska bilder) |
|
||||
|
||||
Har bara tittat igenom en gång, men SÅ många fina bilder! Ska blir riktigt kul att välja!
Roligare och mer varierad kategori än dörrarna, tycker jag. |
|
||||
|
||||
Låt magkänslan avgöra! Efter 2:a genomtittningen har jag hittat de bilder som ger mig mest greklandskänsla, bilder som jag bara skulle vilja hoppa in i och se mer av ställena...
Lycka till alla! Göran |
|
||||
|
||||
Citat:
Härliga bilder som ger oss en stark reslust just nu här hemma i vårt trista kyliga väder. Birgitta |
|
||||
|
||||
Ja den här omgången bilder är ju lättare att förstå mångfalden av motiv.När det gällde "dörrar" tyckte jag nog att det var för många fönster och grindar
som kom med. |
|
||||
|
||||
Kul att se vad folk uppfattar som sitt Grekland... Sen kommer jag helt enkelt att rösta på tre bra bilder för att nån annan ska fotografera mitt Grekland, det begär jag inte.
Skillnaderna var mycket större i den här kategorin, tycker jag! Därför blir det lättare att rösta. Favoriterna stack ut direkt. |
|
||||
|
||||
Det blir lite krångligt med "mitt och ditt" och hit och dit
Ni får skylla på mig som föreslog den här kategorin För mig känns det i allafall inte rätt och rösta tex på någon jättefin bild på vita hus med blåa dörrar, alltså typiskt kykladerna, eftersom jag har inte varit där så mycket och miljön känns inte "hemma" för mig Röstar hellre på en bild som är tagen på en miljö där jag mer känner mig hemma Vilket inte betyder att jag måste ha varit just på den platsen som jag röstar på Så nu har jag väl trasslat till det ännu mer Hittade allafall 3 bilder som jat tyckte om och röstade på Riitta |
|
|||
|
|||
Jag följde hjärtats röst och valde bilder som kändes så där härligt HEMMA, situationer som för för mig är Grekland. Så det blev inte så krångligt som jag trodde.
Då blir det nog riktigt svårt i NÄSTA kategori.. Den ska bli spännande! Lissi |
|
||||
|
||||
Härliga bilder! Ganska lätt att välja. Här kan det åtminstone inte bli fel. Valde tre bilder som var och en på sitt sätt förmedlade den rätta grek-känslan. På några foton kunde man nästan känna doften också..
Monica |
|
||||
|
||||
Det var så mycket mitt Grekland att jag blev osäker på vilken bild som var min...
|
|
||||
|
||||
Jag tyckte min var helt fantastisk, men det var inna jag såg alla otroligt fina bidrag...
|
|
|